się to połączyć? [AVR]

Witam. Mam

się to spiąć do kupy? Chciałbym móc debugować programy. Jestem kompletnie zielony w tym temacie, ale jak mi to ktoś rozrysuje co do czego podpiąć to sobie poradzę.

Dzięki i pozdrawiam charwel

Reply to
charwel (Oo)==:::

A po co ? Pytam całkiem serio.

Reply to
Sebastian Biały

A wiesz uczę się dopiero i pomogłoby mi śledzenie programu krok po kroku. Tym bardziej, że w asemblerze grzebiemy. No i jak mam już ten programator to chciałbym go wykorzystać.

Pozdrawiam charwel

Reply to
charwel (Oo)==:::

To jest żadko przydatne w praktyce. Jesli musisz, od tego sa emulatory. Zaufaj gcc. Kod jest zazwyczaj ok.

Chcesz uczyć sie asemblera avr? Po co ?

Reply to
Sebastian Biały

No może nie chcę, ale muszę zaliczyć kurs.

pozdrawiam charwel

Reply to
charwel (Oo)==:::

Zeby sprawdzic czy kod z gcc jest ok ? :-)

Ubiegłes mnie. Miałem wlasnie napisac, ze jedynym miejscem gdzie go oglądam to kod wygenerowany z gcc w poszukiwaniu ewentualnych miejsc do optymalizacji i/lub problemów.

Reply to
Sebastian Biały

No ale da się to połączyć czy nie? :)

Pozdrawiam charwel

Reply to
charwel (Oo)==:::

W dniu 2010-03-16 00:47, charwel (Oo)==::: pisze:

Nie ma wyprowadzonego złącza JTAG.

Dałoby się ale wymaga wyprowadzenia sygnałów JTAG z płytki procesora na oddzielne złącze 10-pinowe - dopiero tam podłączysz programator/emulator.

Reply to
Adam Dybkowski

Nie wiem, ale skoro posiadasz tam pełny port C dostepny w postaci pinów, to zapewne da się zrobić polaczenie z twoim JTAGiem po prostu paroma drutami.

Reply to
Sebastian Biały

Ciężko się z Wami gada. Myślę, że to nie jest wielki kłopot dla kogoś, kto się na tym zna napisać (rozrysować), który przewód programatora podpiąć do właściwej (której?) nóżki mikroprocesora.

charwel

Reply to
charwel (Oo)==:::

W dniu 2010-03-16 23:49, charwel (Oo)==::: pisze:

Daj link do schematu tej płytki albo chociaż rozpiski pinów na złączach

- jakoś na podanej stronie nie znalazłem (ale może długo nie szukałem).

Ogólnie mówiąc chodzi o zrobienie czegoś takiego:

dołączając kabelki do odpowiednich pinów na twojej płytce.

Reply to
Adam Dybkowski

Cięzko sie trywialne rzeczy podaje na tacy, szczegolnie ze wymaga to od grupowicza stracenia czasu na analizę PDFa. To możesz zrobić sam.

To jest juz rozrysowane. W PDFie do ATMegi16 jest opis JTAGa z nazwami nóżek na porcie C (a wiec również z numeracją na porcie). W dowolnym programatorze JTAG jest opis który pin jak się nazywa (i nazwy te są identyczne ze stosowanymi w PDFie). Kawałek druta i łącz.

Reply to
Sebastian Biały

Proszę mi się tu nie irytować;) Wiem, że dla Was to trywialne, ale ja nie chcę czegoś popsuć. To prośba jeszcze raz.

Połączcie mi to bardzo Was proszę :)

Pozdrawiam Robert

Reply to
charwel (Oo)==:::

strona 4 Table 2

Duzo sie nie nauczysz jak czegos nie popsujesz, a jak sie nauczysz czytac co tam pisza to nie popsujesz za duzo :)

Tomek

Reply to
Tom

W dniu 2010-03-17 13:23, Tom pisze:

Dzięki Tomek. Poczytałem i podłączyłem. Nawet działa, ale nie do końca poprawnie.

No ale nic. Walczę dalej.

Pozdrawiam charwel

Reply to
charwel (Oo)==:::