scalak radio fm?

Ten sam. Radziecki. Na 144 i 432 MHz chodził. A cewki na 100 MHz nie chciały. Może jakieś wymiary były tam bardzo krytyczne, a ja wtedy tego nie wiedziałem? Po wycofaniu armii radzieckiej z Polski kilka razy spotkałem w poradzieckim sprzęcie takie rozwiązanie.

Pozdrowienia. Krzysztof.

Reply to
Krzysztof Tabaczyński

Nie wiem dlaczego, ale Krzysztof Tabaczyński uważa, że :

W jednym ze starych numerów Amaterskeho Radia (czerwonego) były schematy i płytki tunera UKF (niestety nie pamiętam w tej chwili czy na stare czy już na nowe padmo) właśnie z cewkami wytrawionymi z laminatu. Mogę zeskanować, ale nie gwarantuję że uda mi się to zrobić szybko...

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

J.F. napisał(a):

eeee, da się

MAc

Reply to
MAc

Smiem twierdzic ze sie nie da, SAW ma mozliwosci znacznie lepsze :-)

They're watching you, Krzysztof Tabaczyński.

[fm]

Są duże szanse, że mogę mieć, coś mi się po pamięci obija. Ale to jak już mówiłem, nie prędzej niż za tydzień.

Z innej beczki - Czesi sprzedają archiwalne numery AR w PDFach. Tyle tylko, że nie znają jeszcze czegoś takiego jak sprzedaż za granicę a emaile po polsku i angielsku radośnie ignorują. A miałem ochotę na komplet... :/

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

Krzysztof Tabaczyński, and all that jazz:

<
> Adres do redakcji : snipped-for-privacy@aradio.cz

Bestia... pogooglałem przepisy i mnie teraz ślinotok męczy... :)

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

Quidquid MsgId est, timeo Krzysztof Tabaczyński et dona ferentem...

Ależ prosze bardzo. Będę wdzięczny za wszelkie dodatkowe informacje :)

Grrr. Przez Ciebie pewnie zacznę teraz psuć parówki, wiesz? ;)

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

I błsynęly jaskrawym błękitem elektrony kreśląc zawiłe słowa pod którymi ognistą czerwienią zapłonął podpis: Krzysztof Tabaczyński

Tak to nie sztuka... :)

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

Krzysztof Tabaczyński napisał(a):

A po powrocie do cywila miałeś oczywiście do dyspozycji identyczny laminat (podłoże i grubość miedzi) oraz identyczne pozostałe elementy (nie tylko wg. podanej na obudowie wartości)???

Jeżeli powyższe stwierdzenie ma świadczyć na niekorzyść cewek, to jakoś mnie nie przekonuje... Nie zapominaj, że obecnie cewek już się nie nawija w sprzęcie powszechnego użytku (za drogo wychodzi przy produkcji seryjnej), tylko kupuje określone wartości, jak np rezystory, czy kondensatory. Wartości od dziesiątek nH wzwyż są dostępne bez większego problemu.

Oczywiście w praktyce amatorskiej ciągle łatwiej nawinąć kilka zwoi srebrzanką i "bawić się" w strojenie, uzyskując bardzo dobre efekty. I nie należy się zniechęcać przy pierwszej porażce!!!

Pozdrawiam, PH

Reply to
Paweł Hadam

Nie mów hop... Jakoś od pewnego czasu z obawą wypatruję czasów, kiedy w sklepie elektronicznym będziemy jedynie kupować kostkę z wyprowadzeniami wejść, wyjść i zasilania, a resztę zrobi software. Oczywiście kostka ta sama niezależnie od zastosowania, ewentualnie skalowalna pod względem liczby we/wy. No może jeszcze jakieś złącza będą dostępne...

Pozdrawiam, PH

Reply to
Paweł Hadam

Hello, Paweł Hadam.

Niby tak. Ale (o zwodnicza pamięć :) właśnie do mnie dotarło, że swego czasu wrzuciłem na elektrodę schemat i pcb radyjka UKF, którego cewka była właśnie wydrukowana na laminacie. W dodatku dość idiotoodporny to zdaje się schemat, bo mimo iz rysowałem pędzelkiem o radio i tak zagrało. Więc Jak bardzo komuś zalezy, to pobawić się można i to z efektami :))

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

Field Programmable Analog Array juz sa.

Akurat tego bym sie nie obawial - moze nawet bedzie lepiej i latwiej ?

A jeszcze sa pomysly ukladow scalonych z drukarki ..

Użytkownik 'Krzysztof Tabaczyński' zaszczycił nas tymi oto słowami :

Właśnie wylądowały w słoiku. Zaczynam odliczać czas... ;)

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba