"RESETER" PCetów...

...czy może ktoś z szanowny grupowiczów może mi powiedzieć gdzie można by kupić takie ustrojswo którego zadaniem byłoby resetowanie np 8 PCtów. Chciałbym to podłączyć do portu LPT i poprzez jakieś transoptorki czy coś tego typu móc resetować 8 innych maszyn (w razie potrzeby oczywiście:).

Pzdr Janek

Reply to
Jasiu

Użytkownik Jasiu napisał:

starsze windowsy to mozna zresetowac po sieci np. winnuke'm :) tak na czysto rowniez po sieci to remote admin, Twoj pomysl z kabelkami z lpt jest realny ale IMHO troche dziwny i na okretke :)

Reply to
AlexY

Użytkownik AlexY napisał:

Podejrzewam, że "resetowanie w razie potrzeby" to sytuacja, w której już przestał działać system operacyjny i wszelkie inne oprogramowanie z winnukiem włącznie ;-)

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Użytkownik "Jasiu"

A watchdog do każdego komputera?

Robert

Użytkownik Grzegorz Kurczyk napisał:

czyli mamy za malo danych wejsciowych do rozwiazania problemu :)

Reply to
AlexY

Ale nie rozumiem po co więcej danych?;) Chodzi mi o możliwość zresetowania 8 komputerów PC w dowolnym momencie za pomocą innego PC. Naturalnym rozwiązaniem jest port LPT w PC - jest tam 8 wyjść, pewnie jakieś napięcie zasilające się znajdzie (chyba 5V) i to wszystko. Coś ala przekaźnik ma zwierać po prostu przycisk reset w innych 8 PCtach w razie potrzeby.

Pzdr Janek

Reply to
Jasiu

Nie no dlaczego za mało? Mamy 9 komputerów i jednym z nich chcemy resetować 8 pozostałych ;-) Miało by to sens tylko wtedy , gdy komputer resetujący ma system <> MS compatybile gdyż prawdopodobieństwo zawieszenia systemów byłoby wtedy zbliżone. Ergo: na PC resetującym instalujemy system UNIX compatybile z możliwością logowania się nań np. poprzez SSH i do portu LPT podłączamy rzeczony RESETER posiadający jako wyjścia styki przekaźników/trasoptory/itp. zwierające na żądanie styki przycisku reset pozostałych komputerów .

A chyba że komuś bardzo zależy na "elegancji" to może sobie sprawić "Embedded WebServer with input/output"

pozdrawiam IYIS

Reply to
IYIS

Użytkownik Jasiu napisał:

No wlasnie uzycie LPT w tym celu naturalnym nie jest, dedykowana karta do sterowania tak ale port dedykowany do drukarki ... Obecnie ciezko spotkac ze kilka kompow stoi kolo siebie i nie sa w sieci, a jesli jest siec to i sterowanie po niej mozna zrobic. W tym momencie zadaje pytanie czemu to ma sluzyc, kompy sie wieszaja jak Grzegorz domniemywa? jesli tak to LPT bedzie najtanszym rozwiazaniem ale potrzeba sprawnej reki do lutownicy i glowy do napisania softu, moze ktos na grupie juz takie cos przetrenowal ale w jakims specyficznym zastosowaniu, stad moje "za malo danych". na wyjsciu LPT nie ma podanego zasilania, trzeba skozystac z portu PS, USB lub zasilacza, chyba zeby wykonac wersje econo na samych transoptorach.

Reply to
AlexY

No i spoko - jesli sa jakies rozwiazania "econo" na transoptorach np mi w to graj:) Moze byc tez opcja na przekaznikach z odrebnym zasilaczem. Myslalem, ze sa juz gotowe rozwiazania tego problemu. Jesli nie no to moze bylby ktos to wykonac za np dobra flaszke lub ekwiwalent?:)

Pzdr Janek

Reply to
Jasiu

Witam,

Dnia 14-11-2005 (poniedziałek), AlexY napisał(a):

Do tego dochodzi jeszcze problem w momencie uruchamiania/restartu komputera sterującego - wtedy na porcie LPT mogą pojawić się losowe dane co może spowodować przypadkowe zresetowanie któregoś z komputerów...

Reply to
Dykus

podlacz 8 transoptorw pod wyjscie LPT, daj w szereg diody kazdego z nich po

1 rez 100..200omow i tranzystor transoptora wlacz rownolegle do przycisku reset. Powinno dzialac, i od razu masz gwarancje ze ci nic portu nie uszkodzi. ( gdy nieuziemione obudowy znajda sie na roznych fazach) transoptory zamontuj wewnatr obudowy wtyku DB25 mozesz uzyc PC817 lub nawet poczciwych CNY17
Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Użytkownik "Jasiu" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:dl8ic5$dh3$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

sprawdź poczte... :)

Piotr

Reply to
ZeN

Wielkie dzieki - sprawdzilem wlasnie:) Ale jednak jak tutaj inny kolega stwierdzil takie proste rozwiazanie ma jedna wade - stany nieustalone;( Czyli trzeba dac jednak procesorek...

Reply to
Jasiu

Użytkownik "Jasiu" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:dlapik$lrj$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

jak wolisz... ja tego używam na kompie, który cały czas chodzi. Wyłączam go sporadycznie (raz na tydzień albo i dwa), więc na ten czas wyciągam wtyczkę z lpt... i nie narzekam :)

Pozdrawiam Piotr

Reply to
ZeN

Eee... tam procesorek... wstaw

a -1G i -2G podlacz pod jakis czlonek RC...

Reply to
bad_skipper

Użytkownik "Jasiu" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:dl8ic5$dh3$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

:-) Ja kiedys zrobilem bardzo prosty uklad na bramkach (np wyslanie wartosci

0x7A na LPT1) - jakas tam funkcje logiczna i na tranzystor, ktory zalacza przekaznik. Przekaznik zwiera reset kompa. Moglem sobie pozwolic na taka prostote ukladu bo wiedzialem, ze nic oprocz mnie nie korzysta z LPT. Dwa kompy sie wzajemnie pilnowaly. A w Twoim przypadku trza by cos na jakims procku napisac + jakis protokol wyboru, ktorego delikwenta kopnac w tylek.
Reply to
Pelos

Pelos napisał(a):

Ale przycisk reset jest z przodu;)

Reply to
Kapitan_hak

Użytkownik "Jasiu" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:dl8ic5$dh3$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

To bez problemu można zastosować po drobnych modyfikacjach:

DeMeO

Użytkownik DeMeO napisał:

wskazane mase wziasc z jakiegos pinu ktory w czasie startu kompa albo drukowania nie podaje masy

Reply to
AlexY

A jest taki PIN?:)

Reply to