komendy AT na komórk? Sc35i z uk?adu przez RS

Witam;-)

Staram się podłączyć komórkę Siemensa c35i do układu z procesorem ARM LPC2148 schemat układu startowego:

Komórka jest podłączona do układu na porcie uart0 przez kabelek. Komunikacja obustronna się odbywa (palą sie diody) ale gdy wysyłam do komórki polecenie "AT 0x0D 0x0A") i komórka powinna odpowiedzieć "OK" natomiast gdy przekieruję odpowiedz na drugi uart1 do komputera to jakieś szlaczki wyskakują ;/ nie wiem kompletnie jaka może być przyczyna. Przy połączeniu z komputerem na porcie com wszystko działa ok. Czy może ktoś robił podobne połączenie komórki z układem z obsługą komend AT. Był bym bardzo wdzięczny za pomoc

Pozdrawiam Lukas.

Reply to
lukasz.glubisz

snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Zdarzyło mi się popełnić taki układ. Pierwszą sprawą, jaką musisz sprawdzić, to faktyczna przepływność na interfejsach szeregowych procesora. Nie znam tego ARM'a i nie wiem jaką ma stabilność oraz dokładność wewnętrznego oscylatora, ale podejrzewam, że standardową, czyli kiepską.

Podłącz uart0 do komputera i sprawdź, czy faktycznie dostaniesz "AT" a nie jakieś krzaki.

Pracowałem z układami Freescale HC908QB8 - żaden z nich po wyjęciu z pudełka nie mógł skomunikować się szeregowo. Z ATmegami jest już lepiej

- ale standardowe częstotliwości dzieli się do usart beznadziejnie. Na szczęście te procesory mają rejestry umożliwiające przeskalowanie w pewnych granicach swojej częstotliwości taktowania (tu większy plus dla Freescale). Zawsze radziłem sobie w ten sposób (o ile nie mogłem dać kwarcu i nie miałem dostępu do oscyloskopu), że pisałem program w pętli zmieniający częstotliwość generowania własnego zegara i z każdym krokiem wysyłającego długi tekst na usart wraz z wartością skalującego rejestru. Zapamiętywałem wartość, przy której tekst zaczynał być prawidłowy i kończył takim być - średnia i włala... ;-)

Reply to
Łukasz Zemła

hej..

Podłączyłem układ do komputera

Uklad ---RS-->komputer układ przesyła tekst "AT" (gdy np nacisnę przycisk) Komputer ---Kabelek_siemens_na_rs---->komórka połączenie przy prędkości 19200 z komputera wysyłam AT komórka odpowiada OK

prędkość uartów ustawione na 19200 dla żeby komunikowały się dobrze z komórka

czyli z układu na pewno sie wysyła komenda AT+enter ruch na portach jest palą się dwie diody prędkość raczej dobrze ustawiona taka jaka była gdy komórka pracowała z komputerem

i gdy podłącze komórkę do uarta ukłądu wyślę komendę -> to odpowiada krzaczkiem;/

Reply to
lukasz.glubisz