Reanimacja akumulatorów

Czołem.

Znowu tatuś nie dopilnował i dzieciaki pozażynały akumulatory NIMh w zabawkach. Większość odzyskała pojemność, ale 2 sztuki mają jakieś 80% nominału, szkoda mi dekompletować zestawy. Da się je jakoś leczyć ? Ogniwa R6 Sanyo, dotychczas trzymały pojemność.

Reply to
PeJot

Co znaczy "pozażynały"? Co im zrobiły?

Jak to zmierzyłeś?

Nie przesadzaj, przecież nowy aku to kilka złotych :-)

Reply to
Robert_J

Robert_J pisze:

Zostawiły na kilka miesięcy, napięcie w okolicy zera.

Ładowarką z pomiarem ładunku, BC700.

Tu idzie o 2 komplety po 4 sztuki, to co mi po nich zostaje nie bardzo się nadaje do czegokolwiek.

Reply to
PeJot

Spróbuj 3 razy: rozładowanie-ładowanie-rozładowanie prądem 1/10C. Taki proces trwa kilka dni. Szukaj w guglarce pod hasłem "formowanie akumulatorów".

Reply to
LukaszS

LukaszS pisze:

Pierwsze co zrobiłem. Na 8 akumulatorów 6 odzyskało praktycznie 100 % pojemności, dwóm brakuje prawie 20%.

Chodziło mi raczej o szybkie ładowanie prądem 1C, czy w ogóle to cokolwiek pomoże.

Reply to
PeJot

Szczerze mówiąc musisz bardzo lubić się bawić ;-). Nie prościej nabyć nowe, nawet komplet, i mieć święty spokój? Przecież to jakieś 25-30 zł za 4 sztuki... I masz nówki :-)

Nie należy bezwzględnie wierzyć tego typu przyrządom :-). Wystarczy że mierzyć będziesz w niewłaściwej temperaturze i już masz błąd...

Dlaczego się nie nadaje?

Reply to
Robert_J

Robert_J pisze:

Bo nie mam żadnego urządzenia do którego idzie 3 sztuki. Tak, wiem że można po 1 wyrzucić :>

Reply to
PeJot

Jeśli miałeś dwa zestawy po 4 szt. to przecież nawet jak po dwa padły to da się złożyć jeden zestaw 4 szt. Czy nie umiem liczyć? ;-))) Masz jeden "stary", a drugi kupisz sobie nowy. Dajmy już pokój temu postowi ;-))). Zrobisz i tak jak zechcesz :-) Pozdr.

Reply to
Robert_J

Oczywiście użyłeś funkcji "odświeżanie" w tej ładowarce ?

Robert_J pisze:

Dwa zestawy o różnej pojemności.

Reply to
PeJot

Użytkownik "PeJot" snipped-for-privacy@02.pl napisał w wiadomości news:ggvvu8$575$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

moze sprobuj rozwiazania z cyklu "Tonacy brzytwy sie chwyta" czyli wykorzystaj zamrazarke:

daj znac czy pomoglo :)

pozdrawiam, cholo

Reply to
cholo

Jak czytam o formatowaniu baterii to mi się nóż w kieszeni otwiera. Formatowanie jest dysku a formowanie akumulatora.

Nie rozumię też jednej rzeczy. Jak ze szczelnych baterii może wyciekać woda?

Reply to
Zbyszek

-->"Jeśli mamy nową baterię i chcemy aby bateria wytrzymywała dłuższy okres czasu najpierw musimy go sformatować."

W tym jednym zdaniu jest aż pięć błędów. A Ty się czepiasz tylko "formatowania" :)

Reply to
LukaszS