Analizator akumulatorów (?)

Czołem.

Jak się fachowo nazywa takie urządzenie, pozwala ładować i rozładowywać akumulatory ( np. NiMH ), z podaniem ładunku władowanego i wyciągniętego. Takie funkcje ma każda popularna ładowarka typu BC700/900, ale mnie interesuje urządzenie warsztatowo-laboratoryjne do kontroli pojemności, które pozwala na swobodne ustawienie prądów ładowania i rozładowania, progów napięć itd. Nie uśmiecha mi się projektować od zera, chyba że cena gotowego będzie zaporowa.

Reply to
PeJot

Szukaj ładowarki Pulsar.

W dniu 28.09.2011 13:52, PeJot pisze:

BMS

Battery Management System

Pozdrawiam, Michał

Reply to
Michał Smolnik

Użytkownik PeJot napisał:

praktycznie każda procesorowa ładowarka modelarska. Koszt to jakaś stówka za imax b6

Reply to
AlexY

W dniu 2011-09-28 14:25, AlexY pisze:

Dzięki wszystkim za rady w postaci ładowarek modelarskich, ale ja potrzebuję urządzenia do badań, na podstawie których będę mógł walczyć z dostawcą. Czyli sprzęt _raczej_ laboratoryjny.

Reply to
PeJot

Użytkownik PeJot napisał:

czyli sprzęt z legalizacją, kalibracją i jakimś mądrym certyfikatem najlepiej... no fakt, te "zabawki" takich rzeczy nie mają. Z rozwiązań przemysłowych znam jedynie astratec'a

AlexY

W dniu 2011-09-28 17:29, AlexY pisze:

Nic mi nie podchodzi, co najwyżej taka do akumulatorów do elektronarzędzi.

Ale mam pomysł na już: mam pod ręką przyrząd podpięty do PC, który może rejestrować napięcie i prąd w obydwie strony. Stąd policzę ładunki. Sterowaniem procesem ładowanie/rozładowanie zajęła by się ładowarka modelarska. Który z wymienionych modeli ma najsensowniej rozwiązane źródła ładowania i rozładowania ? Chciałbym mieć wygodną regulację i stabilizację prądu i powtarzalne progi napięcia.

Reply to
PeJot

Użytkownik PeJot napisał:

Coś wydziwiasz, zdecyduj się co potrzebujesz, teraz wychodzi że wcale sprzęt laboratoryjny być nie musi, ładowarka o której wspomniałem ma port komunikacji (potrzebny konwerter TTL-RS) oraz współpracuje z programem logview

(oraz zapewne paroma innymi)

Reply to
AlexY

W dniu 28.09.2011 15:43, PeJot pisze:

Znam, dobry sprzęt.

Pozdrawiam, Michał

Reply to
Michał Smolnik

W dniu 2011-09-28 18:58, AlexY pisze:

Powinien. A ten przyrząd o którym myślę, który mierzyłby ładunek, papiery ma. Soft jest gotowy. Trzeba tylko sterować procesem ładowanie/rozładowanie i to mogłaby robić ładowarka modelarska. Tania i popularna, łatwa do zakupienia. Specprzyrządu z marszu kupić się nie da

- plan zakupów, 10.000 podpisów, czas realizacji zamówienia.......Może za rok miałbym na biurku :>

Reply to
PeJot

jakich akumulatorów? do żelowych w firmie używamy takiego:

że w nieco starszej wersji

Reply to
arturs

W dniu 2011-09-28 13:52 PeJot napisał(a):

Tu masz rozwiązanie profesjonalne:

Do tego potrzebujesz laboratoryjny zasilacz 12V i gotowe. Na komputerze dostaniesz dokładne charakterystyki ładowania i rozładowywania. Używałem w firmie jakiś czas temu prostszej ładowarki (Pelikan Shark) i też była niezła.

Reply to
Adam Dybkowski