Re: Zniekszta?cenie napi?? zasilaj?cych przez pr

A te zakłócenia w przypadku obciążenia rezystancyjnego (takie podobno tam

> jest)biorą się z ?

Nieważne jakie obciążenie, komutację zawsze masz na tyrystorach i zawsze będzie siany syf, nieistotne czy podepniesz wirnik maszyny synchronicznej czy piec. Przypuszczalnie przy rezystancji będzie nawet gorzej bo odbiornik indukcyjny pewnie w jakimś niewielkim stopniu łagodzi stromość narastania prądu.

Pzdr. L.

Reply to
Lisciasty

Użytkownik "Lisciasty" snipped-for-privacy@googlemail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@b15g2000yqd.googlegroups.com...

Trochę to mało konkretne, szczególnie to przypuszczenie co do rezystancji... Prawdę mówiąc oczekiwałem oświecenia mnie, jakie to zjawisko powoduje 100V-owe zapady napięcia na uzwojeniu wtórnym i jak jest związane z komutacją tyrystorów (bo że jest związane, to akurat widać, ale to samo w sobie niczego nie wyjaśnia). Mimo wszystko podtrzymuję tezę, że nie jest prawidłowo zamykany prąd z jakiejś indukcyjności (może z tego dławika) i stąd te szopki, a że jest to zsynchronizowane z komutacją to chyba oczywiste. Oczekuję, że Autor podeśle schemat stopnia mocy, bo mówił o jakiejś diodzie zwrotnej, ale jak ją włączył ?

e.

Reply to
entroper

Podaje link do schematu stopnia mocy