Re: Zniekszta?cenie napi?? zasilaj?cych przez pr

Sadze ze to nie ma znaczenia. Ale tu jest schemat. Bramke i katode

> podlanczam do zlacza J3. Zwierając J2 uklad generuje impulsy pradowe o > czasie trwania okolo 100us.

A możesz pokazać jakiś przykładowy przebieg impulsu wyzwalającego tyrystor? Wpiąć się sondą prądową tuż przed bramką. Jak długi jest przewód od generatora do tyrystora? Czy zrobiłeś skrętkę?

Pzdr. L.

Reply to
Lisciasty

A możesz pokazać jakiś przykładowy przebieg impulsu wyzwalającego tyrystor? Wpiąć się sondą prądową tuż przed bramką. Jak długi jest przewód od generatora do tyrystora? Czy zrobiłeś skrętkę?

Moge przedstawić przebieg prądu na oporniku R9 o wartości 39ohm. Opornik R10 ma wartość 1k a nie jak na schemacie 330ohm ale to nie powinno mieć takiego wpływu na działanie. Przewody od generatora do tyrystora mają długość okolo jednego metra i nie są ze sobą skręcane. Nadal nie wiem do czego Pan zmierza. Przecież zakłócenia na przewodach doprowadzeniowych z generatora do tyrystora musiały by mieć znaczną energię aby załączyć tyrystor. Minimalny prąd bramki tyrystora o prądzie znamionowym 250A i nap. 800V to około 200mA i minimalnym casie trwania kilkanaście us. Chyba nie tędy droga. Ale jeśli ma Pan jakieś pomysły to chetnie wysłucham

Reply to
roxy