Re: Z80 jako jedyna szansa w postapokalipsie

> Z80 miał instrukcji 158. > Nigdy nie potrafilem sie tej liczby doliczyc. Podobnie jak w 8080. > W zaleznosci od tego jak liczyc - wychodzilo mniej lub wiecej..

Z80 miał znacznie więcej instrukcji ale te nieoficjalne robiły bardzo dziwne rzeczy. Były często używane do zaciemniania kodu.

[...]

Sporo instrukcji Z80 bylo podobnych i latwych do zapamietania.

> Trudniej to bylo spamietac w assemblerze 8080. > 6502 mocno komplikowal gdy problem przekraczal liczby 256.

A Z80 miał arytmetykę 16-bitową...

Taki np edytor tekstu - mamy tekst w ciaglym obszarze pamieci, > nagle trzeba wstawic jeden znak w srodek, albo usunac - czyli > przesunac czesc pamieci o jeden bajt.

W Z80 instrukcja RDIR i LDIR :)

Dac sie da na 6502, ale eleganckie to nie bedzie :-)

Tych oficjalnych tez sie nie potrafilem doliczyc. Jak kto chce, to niech wypisze liste - moze byc dla 8080, bo krotsza. Polska wiki podaje 72 instrukcje, mnie cos po sklerozie chodzi 78, a tu jest 57 jesli dobrze licze

ale mozna rozpisac skoki, call'e i returny warunkowe ... hm, 21 dojdzie, to 78 bedzie...

troszeczke, ale nawet to bardzo ulatwialo.

Nawet w 8080 sie robi relatywnie prosto.

Swoja droga ... mogl program wykryc, czy pracuje na Z80 ? W jakis bezpieczny sposob .