Re: xenon zasilanie

> mostek 25A - gorący ok. 65st.C

obudowa lampy jest duraluminiowa, więc wywierciłem otwór, posmarowałem pastą i przykręciłem, teraz jest m.in. radiatorem, a może jak wezmę większy np. na 40A to przestanie tak grzać ? ? ? jest jeszcze inna alternatywa - chłodzenie wodne, w pobliżu mam odpływ wody z jednego filtra, więc może przykręcę go do bloku wodnego i przepuszczę wodę, odciążyłbym sobie grzałkę a woda w akwarium i tak nie zmieni w znaczący sposób temperatury bo jest jej równy kubik...

dekoder

Reply to
dekoder

Użytkownik dekoder napisał:

Tylko nieznacznie - z około 1V spadku na każdej z diod mostka tylko 0.3V przypada na rezystancję diod - za resztę odpowiada bariera energetyczna. Powiększając mostek masz wpływ jedynie na spadek na rezystancji - czyli w sumie niewielki. Inna sprawa gdyby zamiast diod złączowych zastosować prostownicze diody Shottky'ego - nie wiem, dawno nie śledziłem rynku elementów mocy, czy ktoś robi takie mostki w postaci jednej kości.

No wiesz, łączenie w jednym urządzeniu elektryki wysokonapięciowej i instalacji wodnej to zawsze dodatkowe problemy. Już samo ciąganie wody do lampy i spowrotem to dodatkowy kłopot - węże, złączki, ryzyko że ktoś w to wlezie i uszkodzi - jak uszkodzisz kabel elektryczny to albo coś nie zadziała albo zwarcie zrobisz i bezpiecznik wywali. A jak uszkodzisz wąż z wodą to zanim zauważysz możesz mieć wody po kostki. Ja bym sobie wodne chłodzenie odpuścił.

osobną sprawą jest to że temperatura mostka rzędu 65 stopni jest w miarę normalna temperaturą - pytanie jaką temperaturę ma obudowa lampy? Bo zewnętrzne elementy zasadniczo nie powinny się nagrzewać powyżej 55 stopni - inaczej stważają ryzyko poparzenia kogoś i takie urządzenie nie kwalifikuje się do użytku powszechnego tylko dla przeszkolonych użytkowników.

Reply to
"Dariusz K. Ładziak"