Re: xenon zasilanie

Ja choćbym chciał, to już sobie nie ponurkuję. Natomiast elementarna

> przyzwoitość zakazała mi, z braku doświadczenia i odpowiednich > materiałów podjąć się konstrukcji tego transformatora. Bo nie lubię > konstruować rzeczy zawodnych. Czy to naprawdę tak trudno zrozumieć?

To ja moze wytlumacze - latarki owszem i do jaskin ale i nie tylko. Nawet zwyczajne nurkowanie na 30 - 40m jest przyjemniejsze z dobrym swiatlem, mozna pozagladac w szczeliny i pod glazy.

nocne i jakiekolwiek bardziej zaawansowane bierze sie wiecej swiatla. Jaskin jednak nie praktykuje...Kiedys partner po nurkowaniu powiedzial, ze moja lampa wyglada jakby ciezarowka na dlugich swiatlach wjechala do wody :)

A zeby nie bylo calkiem nieelektronicznie, to rozumiem RoMana, jesli cos robic to dobrze. Ja sam moge nurkowac z latarka ktora zapala sie np. za drugim razem, a po zgaszeniu trzeba poczekac az zarowka ostygnie. Goracy HID ma wewnatrz cisnienie ok 100 bar i potrzebuje wyzszego napiecia do zaplonu. Nie-elektronikowi bym jej jednak nie dal, nie mowiac o probie sprzedawania czegos takiego. Co do kontroli zarowki, to przetwornica mierzy i prad i napiecie. W mojej wersji lampa dziala na pradzie DC, wiec dlawik ma niewielka mozliwosc stabilizacji pradu( a wlasciwie mocy). W samochodowych jest zwykle mostek na IRF740 i lampa zasilana jest AC jakies 100 - 300Hz Dlawik o kilkudziesieciu zwojach ma za mala indukcyjnosc zeby jakkolwiek stabilizowac punkt pracy przy tak niskiej czestotliwosci. Pomiar pradu i napiecia na lampie pozwala tak sterowac kluczem, zeby utrzymywac te 35W.

Marcin

Reply to
Marcin