Re: talerze w hdd

Thu, 24 Jul 2003 11:19:04 +0200 jednostka biologiczna o nazwie variat snipped-for-privacy@eniac.inds.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Ja zawsze ustawiam dysk na pelne obroty (trzeba podciagnac +12V do odpowiedniej nozki procesora w dysku, do ktorej - to musisz sprawdzic eksperymentalnie (zalezy od typu dysku, u mnie jest to nozka 35)) i kiedy kreci sie juz szybko to przystawiam do talerzy dluto stolarskie, tylko musi byc solidnie naostrzone (zalecane jest nawet wykonanie w jego ostrzu kilku zabkow). Bardzo dobrze odrywa zanieczyszczenia z powierzchni talerzy. Dluto jest w sumie najlepsza metoda ich czyszczenia, poniewaz odrywa nwet silnie przyklejone zanieczyszczenia. Kiedys do talerzy przykleila mi sie guma do zucia i dysk pracowal powoli, bo guma przyklejala sie do scianek obudowy i hamujac talerze spowalniala bardzo prace dysku, czego efektem bylo odtwarzanie plikow MP3 w zwolnionym tempie. Jezeli nie udalo Ci sie uzyskac szybkich obrotow dysku to musisz talerze, podczas zeskrobywania zanieczyszczen, obracac reka. Po dokladnym zekrobaniu zanieczyszczen dlutem bierze sie papier scierny i porzadnie przeciera talerze dysku. Poczatkowo nalezy uzyc papieru grubego, a nastepnie mozna przesc do drobniejszego (np. o gradacji 80). Nastepnie, kiedy czyszczenie mechaniczne jest juz zakonczone nalezy napelnic dysk odpowiednim plynem, ktory ostatecznie wyrowna powierzchnie talerzy i usunie zanieczyszczenia. Doskonale sprawdza sie tu wodny roztwor chlorku zelaza (do nabycia w sklepach z elementami elektronicznymi) - srodka stosowanego do wytwarzania plytek drukowanych, ale musi byc on odpowiednio gestszy tzn. 3 paczki nalezy rozrobic w ok 0,5l goracej wody. Roztworem takim nalezy napelnic dysk (dobrze jest tez szmatka zanurzona w rotworze przetrzec plytke z elektronika dysku) i zostawic na noc. Na nastepny dzien roztwor nalezy wylac, a dysk poplukac w goracej wodzie.

Zycze powodzenia. PS. Koniecznie opowiedz na grupie jakie efekty uzyskales.

Reply to
BLE_Maciek

Tak, ale będą się już tylko nadawały jako talerze do potraw. Nośniki magnetyczne (talerze) są zamknięte w szczelnej komorze i jej odszczelnienie kończy sie zawsze w krótkim czasie powstaniem fizycznych Bad Sektorów. Na jednym z filmów szkoleniowych od Seagate'a padło takie sformułowanie, że ruch głowic nad nośnikiem w HDD można porównać z lotem koszącym JumboJeta parę metrów nad ziemią, więc najmniejszy pył, czy drobina czegokolwiek pomiędzy głowicą a nośnikiem, albo wstrząs, którego mechanika głowicy nie da rady zamortyzować równa się zaoraniu głowicy po nośniku i powstaniu rysy. Rysa = utrata porcji danych i wyłączenie tego fragmentu talerzy z możliwości przechowywania danych (bad sektory), albo i całego dysku.

LFC

Reply to
LFC

Powitanko,

:-) i trudno by bylo o powstanie przy ruchu obrotuwym talezy poduszki powietrznej utrzymujacej glowice w pewnej minimalnej odleglosci od talezy. W ktoryms Chipie byl artykul o HDD Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Thu, 24 Jul 2003 16:32:08 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "Agent1981" snipped-for-privacy@labnet.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Rowniez witamy :-)

Reply to
BLE_Maciek

Poniewz dowcipy juz byly to dodam od siebie ze. Normalnie reperuje sie dyski i otwiera ale tylko w komoze bezpylowej. Takie pudlo s pleksi z manipulacja przez rekawice.

Czasem zdzy sie tak ze glowica zkrobnie jakis wiurek z powierzchni plyty dysku. Wtedy mozna otworzyc dysk wyrzucic wiurek zamknac, zrobic kopie tego co ocalalo na inny dysk a ten dysk wyrzucic lub przeznaczyc na zabawki dla dzieci.. Jesli sie romontuje plyty dysku to raczej nie zalozysz ich bez specjalnych narzedzi. Wlasciwie lyty to moze ale glowic nie ustawisz.

Przykrywki dyskow nadaja sie na rozne rzeczy. Mozna odzyskac zajebiscie mocne magnesy i to mniej wiecej wszytko. No i jescze silniczek osobliwy ale jak go uzyc do czegokolwiek.

Pozdro Grzechu

Reply to
Greg Sz

Osoba podająca się za: XAX przyczyniła się do uszczuplenia moich skromnych zasobów dyskowych ;-) wraz z kolejną wiadomością wysłaną

03-07-24 18:59:

Skoro dysk 3,5" wytrzymuje w samochodzie to laptopowy tym bardziej powinien :-)

Reply to
badworm

Trzeba przyznac ze te zabawki byly mniej delikatne niz obecne. I np odprysk farby po jumperku to moglo byc pol bita, w dzisiejszym

500 bitow.

haha, qrde ja to zdjecie gdzies widzialem, nie wystawil go przypadkiem na onephoto.net albo plfoto.com ? :)))

Reply to
krychu (musk

Thursday, July 24, 2003, 4:32:08 PM,Agent1981 nastukał(ła):

A> Użytkownik BLE_Maciek <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> w wiadomo¶ci do grup A> dyskusyjnych napisał: snipped-for-privacy@4ax.com...

A> (...)

A> ROTFL:)))))))))) A> A tak a'propos - jestem tu nowy... :) A> Witam wszystkich:) Witamy witamy :) Tylko bez takich jak jak autor watku prosze :-D Ale zabawa przednia, fakt :-P

Reply to
=?Windows-1250?B?o3VrYXN6IEJvbGVzdGE=?=

Thursday, July 24, 2003, 2:14:07 PM,Piotr nastukał(ła):

P> Niestety, ale w dyskach ide nie ma żadnego odpompowanego powietrza, P> wystarczy chociaż jeden raz rozkręcić jakiś zepsuty dysk, aby przekonać się, P> że wewnątrz panuje normalne ciśnienie atmosferyczne, ponieważ ze światem P> zewnętrznym łączy wnętrze dysku malutki otworek z przyklejoną filzeliną czy P> czymś podobnym, nie wiem jak jest cel jego istnienia. Moze w scasi dyskach P> jest inaczej, ale takowych nie rozbierałem. Dyski SCSI nie roznia sie fizycznie niczym od IDE - maja tylo inna elektronike i inny interfejs.. Nie liczac tego "drobiazgu" sa identyczne (czyt.zadnych technologii z kosmosu w nich nie msa)

Reply to
Łukasz Bolesta

Mon, 28 Jul 2003 08:49:25 +0000 (UTC) jednostka biologiczna o nazwie snipped-for-privacy@wp.NOSPAM.pl (gretzky) wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Eee wystarczy na tokarke wrzucic i wyrownac ;-))))

Reply to
BLE_Maciek

Oj, nie byłbym taki pewien: pokaż mi dyski IDE z 10000 obrotami, bo takie SCSI są produkowane już od dość dawna... Lubiana przeze mnie firma Quantum sprzedała oddział IDE i teraz produkuje wyłącznie SCSI - a przecież to ponoć ta sama technologia?

Reply to
Krzysztof Pawleta

Generalnie do dysku da sie dostawic interfejs dowolny, i czesto istnieja te same napedy w wersji SCSI i IDE.

Oczywiscie nowa technike trzeba najpierw sprzedac drogo, czyli do serwerka, gdzie oczywiscie kroluje scsi. Ale zobaczysz ze sie pojawia IDE 10krpm. A moze sie nie pojawia - WD juz podobny robi, ale SATA,

Zagladam do

... i widze wylacznie napedy tasmowe..

Firma mogla sie wycofac z konkurencyjnego rynku dyskow do pecetow i skoncentrowac wylacznie na duzych dyskach do serwerow .. ale chyba tego nie zrobila :-)