Re: [Retro] Interfejs magnetofonu

[...]

Idzmy dalej: te luźno rozrzucone dyskietki 3.5 cala to z pewnością były

> do jakiegoś innego latopa poza kadrem bo przecież w tamtych czasach z > blaszakami dawali w promocji laptopy. Znowu wychodzę na idiotę.

Tak, bo nawet Ci do głowy nie przyjdzie, że w 1990 roku były już powszechne napędy 3.5". Osobiście wymieniałem nawet w XT napędy na

3.5" DD (720 KB). Uprzedzając: tak, XT z DOSem 3.30 potrafił obsługiwać te dyskietki z marszu. Problem był jedynie z formatowaniem, bo domyślnie formatował je na 360 KB i trzeba było wymuszać 80 ścieżek po 9 sektorów parametrami lub użyć programu o wdzięcznej nazwie 800.com

No i oczywiście trzeba było na kablu zacisnąć właściwe złącze - 3.5" nie miały już krawędziowego.

Tak, zdecydowanie można, jak się tylko chce, uzasadnić dowolne rzeczy. > Biję się w pierś.

Za wszelką cenę usiłujesz udowodnić, że PC były do niczego. Nie - one było do pracy a nie do zabawy. I tyle. Bawić się też można było ale trzeba było mieć pieniądze a nie tylko pryszcze.

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9453953131$ snipped-for-privacy@squadack.com... Hello heby, [...]

Czekaj czekaj - nie bylo problemu kontrolera ? Ze potrzebny byl taki od AT, a on nie pasowal do XT ?

Chociaz zaraz ... sciezka na tym 720KB chyba taka sama jak na 360KB

5.25, ilosc sciezek kontrolera nie obchodzi ... tam jeszcze jakies cuda byly z czestotliwoscia zapisu, ale to moze 1.2MB mial nietypowa.

I ewentualnie kwestia prekompensacji - naped 3.5" nie wymagal jakiejs innej niz 5.25" ?

Tak jest. Choc po prawdzie ... taki AT z CGA to faktycznie do zabawy niewiele lepszy niz stare 8-bit, a znacznie drozszy :-)