Re: rentgen

> A po co podnosić koszty?

> Bo wciśnięcie takiej mocy w jeden rdzeń dostępny na półce nie wydawało > mi się możliwe.

A kto powiedział, że jeden? Do jednego są dostępne karkasy. Elektronik 1/2020 lub

> Miał wyjść transformator zbudowany z >> powszechnie dostępnych rdzeni, który wyciśnie z siebie taką moc bez >> cudów w chłodzeniu. I działa. Przy 25 kW transformator ma 60°C bez >> wymuszonego chłodzenia. > Imponujace. Bez cudownych materiałów w rodzaju 3C95? UU-93-R-F-887?
3C94 - tani i bardzo dobry materiał o szokująco niskich stratach.
> Dla kogo? Pracuję w Ferysterze 11 lat - nikt nigdy nie zapytał o >> ceramiczne karkasy. > Przy tych mocach wydają się mi dość naturalne, podobnie jak mostki > termiczne w postaci płytek z azotku glinu wsuniętych w uzwojenie.

Nie ma potrzeby. Można zrobić malutki transformator planarny z wkładkami termicznymi i obudować go wielkim chłodzeniem wodnym lub jeszcze większymi radiatorami. Można zbudować klasyczny transformator oparty na powszechnie dostępnych rdzeniach, dostosowany do chłodzenia powietrzem bez huraganu. Znacznie tańszy od planarnej wydumki z zaawansowanym chłodzeniem.