Re: pytanie greenhorna kolejne JTZ sterowanie ogrzew

Użytkownik "andrzej" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości

> news:b768a38b-2df6-4020-a26c- > > budżet  tak skromny że wstyd zawracać głowę profesjonaliście:) > > zwłaszcza widząc twoje zaangażowanie ! > > 200 na max 300 jeśli bym kupił  nowy koc elektryczny do > > późniejszego podgrzewania własnego spodu ;)) > > wzrasta o  100 jeśli zdecyduje się na hodowle shitake > > w piwnicy ( farelka wentylator termostat może być mniej dokładny >

niestety mam skromne zasoby :(

Za 700 to z nawiązka sobie odkupie wiosną roślinki tropikalne ;) o nawet 4 x tyle - będą tylko małe :( te subtropikalne łatwo zniosą 2 dni bez CO do 10C a nawet chwilowo do 5 C Prądu ci u nas dostatek ( po "upadku" nie zastałem jeszcze rozmrożonej lodówki :) A CO stare grawitacyjne bez pompy zdaża się że zawodzi,

- stad pomyśl awaryjnego dogrzewania farelkami

no i przy okazji chytrze chciałem załatwić sprawę wcześniejszego ( niż na wiosnę) rozmnażania

  • grzybki ;) spożywcze :)

Pisałem na grupę jako stary szkot chciałem wszystko za kilkanaście zł ;) a nie za max 200 Oczywiście bez super a nawet bez extra dokładności ;) SMSów itd " temat "Inteligentny dom" wypłynął bo zacytowałem opis kitu AVT "moduł wykonawczy dużej mocy" -- po prostu potrzebuje tanich termostatów ciut lepszych od tych wbudowanych w farelki ;)

Ale Ale a co myślicie o termostatach ds1821 sa po 9 PLN ? taniutki "programator "

od razu moduł wykonawczy - bez "miedzymordzia" , micro czy makro komp. :)
za 28 zl 3 kW

Ja piszę o najtańszym rozwiązaniu w granicach ok. 700zł, które zrealizuje > funkcję kilku termostatów, czasówek, a do tego jeszcze jak padnie ogrzewanie > czy zasilanie to Cię powiadomi na telefon. System kompletny i działający, > pewny w działaniu i nie wymagający dodatkowego kombinowania, doróbek czy > przeróbek. Jedynie co będzie potrzebne to grzejniki (farelka, kabel > grzewczy, grzejnik, koc czy co tam sobie wymyślisz) oraz oświetlenie (jakieś > oprawki). > Osobiście zrobił bym to tak jak się robi w prawdziwych szklarniach. > Zamontował oświetlenie + promiennik podczerwieni. > > > ale w środku zimy jak padnie CO a ja wyjadę na kilka dni  to może być > > krucho. > > Jak zacznie się coś dziać to dostaniesz SMS-a, że temperatura spadła i > trzeba coś z tym zrobić (jechać, albo wysłać kogoś z rodziny) :D > > > Pomysł  z CO odpada z powodów w/w a koszt to nie 120 a 12 tyś  a może > > więcej ;( wymiana całości ) > > Ja pisałem o wpięciu się w istniejącą instalację CO - no chyba, ze jej po > prostu nie ma. > > > P.S. skasowali chyba tylko żarówki promienniki zostały ? Nie jest to > > 2w1 ale zawsze :) laskawcy > > Promienniki nadal dostaniesz. Są produkowane do celów wylęgarni kurcząt > (tzw. kwoki) oraz do celów leczniczych (promienniki podczerwieni stosowane w > leczeniu zatok, ucha itp.) > Promienniki podczerwieni mają tę przewagę nad innymi systemami grzewczymi, > że naśladują grznie słońca tak jak jest to w naturze.
Reply to
andrzej

Użytkownik "andrzej" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news:efd3f32d-4ae6-4b24-b26f-

Zapomnij, że zrobisz to za kilkanaście zł.

Po prostu zbyt chaotycznie napisałeś, stąd nieporozumienie. Zrozumiałem z Twojego opisu, ze czasówki mają symulować obecność domowników :) Zamiast piasać takie PRL-owskie elaboraty trzeba było napisać:

Potrzebuję tanie termostaty do hodowli roślinek w miniszklarenkach oraz czasówki do sterowania oświetleniem dla roślin. Chciałbym się zmieścić maksymalnie w kosztach 200zł. Doradźcie jak to rozwiązać najlepiej i czy takie moduły da się wykorzystać do takich cełów (tu link do tego co znalazłeś) ? :)

Jeżeli chodzi Ci tylko i wyłącznie o termostaty to jest to bardzo dobre rozwiązanie. Sam kiedyś ich używałem. Jedyny mankament to to, że nie mają regulacji w pracującym układzie, ale dla Ciebie chyba nie ma to znaczenia. Do tego można dokoptować optotriak przełaczający w zerze (bodajże MOC3021 lub któryś z tej serii) oraz triak, który może bezpośrednio strerować grzejnikiem/grzałką. Choć ja osobiście radził bym zastosować jakiegoś polowca większej mocy i sterować obniżonym napięciem do 24V, a jako grzałki użyć rezystory ceramiczne większej mocy.

Reply to
Jacek "Plumpi