Sterowanie glowica drukujaca.

Moze pamietacie - jakis czas temu pytalem o doswiadczenia zwiazane ze sterowaniem glowica drukujaca (iglowa). Teraz mam podobne pytanie - rozgryzal ktos sterowanie dyszkami w typowej (hmm...zintegrowane HP) plujce?

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

A co - tamten pomysl upadl, czy swietnie bzyka ?

Wszyscy twierdza ze to zwykle rezystory, wiec polowa sukcesu za nami :-)

Świetnie bzyka, bałem się troche, a okazało sie banalne (nawet własne kroje _trzasnąłem_ - a co ;-) ).

Mechanizm igłowy ma jednak pewne wady, trzeba mechanike rozwiązać - i to dokładnie. Trzeba zadbać o tasiemkę barwiącą i jej napęd. Za to jest wyjątkowo wdzięczny w sterowaniu. Jeżeli głowica plujki będzie podobna, to chyba przestawie się na ten typ druku (do rozwiązania pozostaje jedynie _wycieranie noska_ i _zamykanie na noc_ :-) ).

Miłej nocki Jarku. __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

To ile juz literek wydrukowal ? :-)

Hmm...a bo ja wiem... Liczac po wydajnosci jakies 76k karteczek po 15 znakow kazda, ale patrzac po zapotrzebowaniu... jakies 20k kartek? W koncu na powaznie (znaczy - u klienta) dopiero trzeci dzien dziala ;-)

Przy okazji wyszedl niezly numer, w domu mam zasilanie na poziomie 240VAC, w miejscu uzywania maszyny zas, bywa ze nie ma 200VAC! Spora zmiana warunkow zasilania. Musze wymienic trafo - za maly margines wzialem, jak teraz widze. :-(

__ Pzd, Irek.N. ps. Jest licznik, wiec dowiemy sie po jakim przebiegu padla glowica, ale nie sadze zeby to szybko nastapilo, nie jest nawet letnia.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Ona sie zuzywa mechanicznie, nie tylko przetapia :-)

:-) No masz... Pomyslalem, ze skoro nie jest nawet letnia - to nie jest forsowana.

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk