Re: Przetwornik A/D (AD7730) i testowanie stabilosci.

Przyznam, że nie rozumiem czy połączyłeś w końcu LM414 z +Vref i

> zasilaniem rezystorów. A -Vref do masy.

Tak, wlasnie tak podlaczylem. LM 4140, nie 414..ale to chyba tylko blad w druku :)\ LM podlaczam jako zrodlo do +-Vref i z tych samych wyprowadzen zasilam dzielnik, ktory wprowadzam miedzy AIN+-. Schemat musze narysowac, to wtedy go wrzuce. Moze to jest mysl...

podanymi wartościami rezystorów dzielnika. Sprawdź czy wartości napięć > na wejściu mieszczą się w dopuszczalnym zakresie.

Jak sie nie miesza, to dostaje FFFFFF na LCD.

Jeślui to węglowe to wystarczy zamienić nawet na zwykłe metalizowane np > 1% czy 2% a poprawisz stabilność o 3 - 4 bity.

Tak zrobie, w poniedzialek.

Wydaje mi się że albo masz błąd w połączeniach albo źle skonfigurowałeś > układ - odpowiednia wartość bitu HIREF lub inne.

Dalem 2,5V. Jeszcze sprawdze, ale czego bym nie zrobil, to chyba wynik powinien byc zly...ale jednak stabilniejszy.

Nie pracowałem nigdy z tym układem ale z pdfa wynika, ze nie powinieneś > mieć problemów na poziomie 8bitów

Marze o tym, ale poki co...

Mariusz

Reply to
marcom

cinews: snipped-for-privacy@a70g2000hsh.googlegroups.com...

k ci

Czesc. To juz robilem wczesniej. Nawet przy dlugich drutach na wejsciach AIN+- dostaje piekne zero. Chyba, ze przestawie AD w tryb wyniku bipolarnego (+-). Wtedy odstawia numery.

Mariusz

Reply to
marcom

cinews: snipped-for-privacy@a70g2000hsh.googlegroups.com...

ilizuje

Nie ma sensu usredniac czegos takiego. Bylem dziesiaj tam gdzie stoi waga. Zmierzylem co sie da. Piekne napiecie zasilajace 4,976V (piekne, bo stabilne) podawane jest na mostek. Tam w mostku musi byc zwarte z 2 drutami, ktore wychodza z tensometru jako Uref. To napiecie takze jest stabilne. Z wyjscia tensometru dostaje super stabilne (jak dla mnie) napiecie 3,345 mV. Tyle waza rzeczy, ktore juz w spoczynku obciazaja wage. Jakies 50kg skoro przy 150kg dostalbym

10mV. To mnie pocieszylo, ze zmieniala sie tylko ostatnia cyfra wyniku 3,345...3,346mV. Niestety po podlaczeniu do mojej plytki uniwersalnej wszystko zachowywalo sie jak na biurku w domu.. czyli nedza. Wzialem do domu zasilacz i tensometr. Wezme kawalek laminatu dwustronnego i przylutuje przetwornik. Beda krotkie wyprowadzenia, duzo masy. Mam nadzieje, ze to pomoze.

Mariusz

Reply to
marcom

To już coś wyjasnia. Układów precyzyjnych nie robi się "na pająka". Nieekranowane, przypadkowo latające druty zbierają co chcą!!!

Przyzwyczaj się, że do układów ADC 24 bitowych robi się kilka płytek zanim osiągnie takie parametry jak potrzeba. K.

Reply to
John Smith

To niedobrze, że dostajesz zero. Przy takim teście powinieneś dostać takie dane, które po wykonaniu histogramu dadzą krzywą zbliżoną do krzywej Gaussa. Oj, ciągle brakuje Ci podstawowej wiedzy nt. ADC!! K.

Reply to
John Smith