Re: Przetwornik A/D (AD7730) i testowanie stabilosci.

lwh pisze:

> [...]

Tak, programuje go na +- 10mV. Zastanawiam sie przy okazji jak to wplywa na podstawowe obliczenia. Chyba nadal dziele Vref / 2^24 i dostaje rozdzielczosc. Nie myle sie ? To programowanie zakresow 10mV czy 80mV zmniejsza bledy czy szumy i pewnie jeszcze kilka parametrow, ale czy powinienem to uwzgledniac gdzies przy obliczaniu wyniku ? Teraz trudno mi cos obliczac, bo nie mam stabilnych odczytow, ale jesli chodzi o przyblizenie wyniku, to bardziej mi pasuje policzyc ( 10mV/2^24 ) * Umierzone niz ( 2,5V/

2^24 ) * Umierzone. Stad moje watpliwosci.
Jeśli ma problemy ze stabilnością odczytu na najstarszych ośmiu bitach to znaczy > że pływa mu znacznie ponad 40uV. Przecież tam powinny być szumy na > poziomie przynajmniej o dwa rzędy niższym. Stabilności termiczne też > powinny być (nawet bez choppera) poniżej 1uV.

Przy 24 bitach rozdzielczosc to 2,5V / 16777216 = 149,01 nV. Takie wielkosci to chyba "lataja" w powietrzu same z siebie..

Mariusz

Reply to
marcom

10mV/2^24 to tutaj _hipotetyczna_ rozdzielczość. Nieosiągalna w praktyce. Jak rośnie wzmocnienie PGA, to rosną też szumy. Z reguły mniej niż wzmocnienie. _Cuda_ to tylko w polityce, w elektronice jest brutalna (czasem) rzeczywistość.

Znowu zapytam, co z moimi pomysłami (dotyczącymi szumów) w innym podwątku? K.

Reply to
John Smith