Re: problem z kompem (napiecie albo temperatura?)

> Wiekszym, niz oszacowanie mocy przeprowadzone przez kolege post wyzej.

> Nie mniej, jeśli pomiar był wykonany miernikiem TrueRMS

...w co srednio wierze...

oszacowanie mocy > jest wykonane z błędem ujemnym.

jestes pewien? Bo branie wartusci TrueRMS pradu i wartosci skutecznej napiecia wprawdzie zawyza prad ale znacznie zaniza realne napiecie (pobor jest w szczytach napiecia)

Dlaczego pomiar Piotra jest obarczony błędem większym niż pomiar kol. > Łukasza (post wyżej), który zaprezentował metodologię pomiaru jeszcze > bardziej mgliście?

Bo pomierzyl przypadkowe wartosci i wzial je za dobre, a oszacowanie oparto na realnych wartosciach poboru mocy. Nie wiem, czy rozrzut jest scisle wieekszy, za to wiarygodnosc uzyskanej liczby jest znacznie mniejsza.

Reply to
Marek Lewandowski

Marek Lewandowski pisze:

Tak, jestem co do tego przekonany. Wzór: P = Usk * Isk * cos(Phi) nie traci na aktualności dla przebiegów innych niż sinusoidalne - o ile oczywiście poszczególne czynniki obliczono (lub zmierzono) poprawnie - bez nawyków nabytych z obcowania z przebiegami czysto sinusoidalnymi.

cos(Phi) jest zawsze mniejszy lub równy 1, a stąd wniosek, że:

P =< Usk * Isk

Jeśli założyć, że mamy poprawne wartości Usk i Isk, to można obliczyć ograniczenie górne mocy.

pzdr mk

Reply to
mk

A w szczegolnosci trzeba przebiegi rozlozyc na harmoniczne i rozpatrywac kazda z osobna. I oczywiscie osobny Phi dla kazdej harmonicznej.