Re: problem z kompem (napiecie albo temperatura?)

Multimetrem na zakresie AC zmierzyłem wartość pradu (skuteczną)

> i pomnożyłem przeż 230V i zakładam cos fi = 1. > Jest to napewno przybliżony pomiar obarczony sporym błędem.

Wiekszym, niz oszacowanie mocy przeprowadzone przez kolege post wyzej.

Reply to
Marek Lewandowski

Marek Lewandowski pisze:

Nie mniej, jeśli pomiar był wykonany miernikiem TrueRMS oszacowanie mocy jest wykonane z błędem ujemnym. Zatem można powiedzieć, że rzeczywista moc nie przekracza wartości podanych przez Piotra (o ile rzeczywiście mierzył wartość skuteczną).

Dlaczego pomiar Piotra jest obarczony błędem większym niż pomiar kol. Łukasza (post wyżej), który zaprezentował metodologię pomiaru jeszcze bardziej mgliście?

pzdr mk

Reply to
mk

Dnia Thu, 29 Nov 2007 18:55:27 +0100, mk napisał(a):

Ja podlaczylem miernik sredniej jakosci miedzy gniazdko, a zasilacz. No i nie bardzo rozumiem o co chodzi? Wiem, pomiar obarczony duzym bledem z roznych powodow, ale i prad pobierany jest dosc nierownomiernie... O jakiej mocy mowicie? O maksymalnej? Sredniej? Podawanej przez zasilacz? Pobieranej z sieci? Wydaje mi sie, ze dyskusja jest o tym ile pradu zjada komputer... To napisalem, ze ten ktory mierzylem w szczycie ok 1A. Jak dla Was to podam 1A +-50% bo czasem mniej, a czesem pewnie jeszcze wiecej...

Wiecie, bez ustalenia konkretnych warunkow pomiaru ta rozmowa ma sredni sens.

Reply to
Lukasz Olesiejuk