Re: Polska my?l techniczna

Blizej antenie do latarki, niz transformatora - czy wpadles na pomysl by

> czarne kwadraty pobieraly energie niczym transformator?

No właśnie nie, ale ekstrapolując zjawiska z transformatora, to tak powinno być. Przybliżysz mi tematykę, albo też podasz jakieś źródło, gdzie z małą ilością czasu można doczytać skąd wynika ten błąd ?

Reply to
Jan Górski

Użytkownik "Jan Górski" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@k33g2000yqc.googlegroups.com...

Podrecznik fizyki za moich czasow z podstawowki.

W skrocie i _uproszczeniu_ - cewka w transformatorze zamienia prad elektryczny na "prad" magnetyczny. I w druga strone ze zmiennego pola magnetycznego indukuje sie prad elektryczny. Uzwojenie pierwotne produkuje zmienne pole magnetyczne, dzieki ktoremu mamy prad we wtornym. Ale uzwojenie wtorne tez wygeneruje pole magnetyczne, proporcjonalne do obciazenia na wtornym. To pole z kolei na pierwotnym uzwojeniu wzbudzi odpowiednie napiecie - stad obciazenie wtornego, za pomoca obwodu magnetycznego (dzialajacego w obie strony) przenoi sie na uzwojenie pierwotne.

Oczywiscie w antenie odbiorczej indukuje sie jakis tam prad - maly. Ten prad oczywiscie tez wygeneruje fale elektromagnetyczna, ale.. ta fala po dotarciu z powrotem do nadajnika jest tak znikoma, ze praktycznie nie ma nan zadnego wplywu.

Tyle, wiecej mi sie nie chce.

Reply to
Ghost

W oparciu o tę "teorię" chcesz budować zasilacze z anten :) Gratulacje ja sobie w oparciu równania Schrödingera zbuduję gwiezdne wrota. Zacznij od równań Maxwella. Transformator z falami EM nie ma nic wspólnego.

JanuszR

Reply to
JanuszR

Użytkownik "JanuszR" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:hq2e85$sje$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

To nie teoria.

Zapodaj wyniki na youtube.

Zgadza sie, niewiele ma wspolnego, ale mam wrazenie graniczace z pewnoscia, ze sugerujesz iz napsalem cos przeciwnego.

Jak to mawiaja niemcy - "umiejacy czytac maja przewage". Gratuluje sprytu na maturze.

Reply to
Ghost