Re: Polska my?l techniczna

<cytat>

> Tylko nie wiem czy wiele takich 'odbiorników' nie spowoduje dziur w > zasięgu. > </cytat>

Dobrze, ale Duchu jest jeszcze różnica pomiędzy łatwą w wysterowaniu częścią odbiornika, a podłączeniem niskoimpedancyjnym do baterii i próbami jej ładowania. Całość sprowadza się do ustalenia jak bardzo ilość odbiorników wpływa na poziom sygnału w przestrzeni. Na pewno w necie mnóstwo na ten temat artykułów.

Nadal nie odpowiedziałeś mi na pytanie dlaczego nadajnik odbiornik nie spełnia zależności uzwojeń pierwotnego i wtórnego, transformatora, albo jak wolisz innego układu dwóch sąsiadujących cewek. Przecież Tesla próbował w ten sposób przesyłać energię. Przesyła się energię przy pomocy mikrofal.

Odpowiedź "bo tak" nie dowodzi Twojego zdania, a jedynie brak Twoich argumentów.

Reply to
Jan Górski

W dniu 2010-04-13 13:34, Jan Górski pisze:

Transformator zakłada silne sprzężenie między "nadajnikiem" a "odbiornikiem". Prawie cała energia jest zamknięta w obwodzie między nadajnikiem a odbiornikiem. Jeśli "odbiornik" nie odbiera prądu to "nadajnik" praktycznie nie nadaje.

A jeśli masz układ anten to standardowo zakładasz że cała moce jest emitowana w przestzreń niezależnie czy odbiornik pobiera energię. Jeśli anteny postawiłbyś blisko siebie to oczywiście moment pobierania energi przez odbiornik byłby pewnie zauważalny np. na napięciu czy prądzie wyjściowym.

Reply to
Mario

Użytkownik "Jan Górski" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@r1g2000yqb.googlegroups.com...

Nie wykazywalem takze, dlaczego nadajnik nie jest latajacym dywanem. Masz jakas smieszna koncepcje, ze to powinno dzialac jak tranfsormator i oczekujesz argumentow przeciw - moze jednak poszukaj ich najpierw "za". Wtedy mozna sie do nich o odniesc, oczywiscie wypadaloby by to byly rzetelne argumenty.

Reply to
Ghost

Jeśli analizujesz scenariusz w którym harvester gromadzi energię z wieży GSM to się zgodzę. Ale jeśli analizujesz scenariusz w którym gromadzisz energię w autobusie z innych telefonów komórkowych to już przestaje to być śmieszne bo jest to już bliższe transformatorowi... Ten nadajnik komórki wewnątrz autobusu musi się przedrzeć przez "zacieniające" wieże i być może ograniczające zasięg harvestery.

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

Znaczy sugerujesz, ze jak w autobusie jest dziesiec komorek i tylko jedna nadaje, to te odbierajce dostana znaczaco mniejszy sygnal niz gdyby byly tylko dwie, w tym jedna odbierajaca?

Reply to
Ghost

Nic takiego nie sugeruję.

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

Acha, jak zatem rozumiesz analogie do transformatora?

Reply to
Ghost

Nie pisałem tam o transformatorze.

[...]

Ok, ok... fajnie że mi przypomniałeś to co wcześniej wyciąłeś :-) Dystans od jednej komórki do drugiej jest już w zatłoczonym autobusie dużo mniejszy niż między komórką a wieżą, a więc z jednej strony masz sprzężenie elektromagnetyczne silniejsze a z drugiej "cień" od takiej komórki większy.

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

Manipuluje Twoimi cytatami przez co nie wiesz co napisales?

Co powoduje, ze komorka odbierajaca obciaza znaczaco nadajaca?

Ma sie to nijak do "bliższe transformatorowi", ale samo w sobie jest dosc kuriozalne - bo mowimy o wplywie harvestingu. Juz pomijam, ze sam "cien" jest bez praktycznego znaczenia w ogole.

Reply to
Ghost

Zadajesz pytanie o co mi chodziło z transformatorem ale cytujesz fragment w którym akurat o transformatorze nic nie było... już nieważne.

Im silniejsze sprzężenie elektromagnetyczne anten tym bardziej będzie obciążać nadajnik. A to sprzężenie zależy od odległości.

Odnoszę się do przykładu z pochłanianiem światła przez przeszkodę. Jeśli uznasz że harvester stanowi przeszkodę tłumiącą propagację fal to ustawienie kilku takich harvesterów na linii komórka - wieża osłaby Ci zdolność komunikacji tak samo jak ustawienie jakiegoś filtra przed reflektorem samochodowym.

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

To juz napisales - poniewaz unikasz jednoznacznych odpowiedzi powiem wprost, ze moim zdaniem nie jest prawda, ze komorka odbierajaca obciaza znaczaco nadajaca. Nie wiem nawet czy daloby sie jakimkolwiek przyrzadem wykazac ten wplyw, nawet gdy odleglosci liczyc w autobusach.

Ale my nie o latarkacah tylko o komorkach, chociaz nawet w przypadku latarki nie zachodzi sprzezenie.

Hmm, i wierzysz w to, ze ten wplyw bylby znaczacy?

Reply to
Ghost

Brałem pod uwagę odległości liczone w pojedynczych metrach i ułamkach metrów, nie w autobusach :-)

Wy sobie mówcie o czym chcecie... (czy to "my" to było pluralis majestatis?)

Wszystko chyba zależy tu od definicji "znaczący wpływ". Na granicy zasięgu KAŻDA, nawet najmniejsza przeszkoda ma znaczący wpływ.

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

I wyszlo Ci, ze ze komorka odbierajaca obciaza znaczaco nadajaca?

Na granicy zasiegu, nie ma mowy o "jest to już bliższe transformatorowi".

Reply to
Ghost

I wyszło mi, że przy odległości w jakiej stoją dwie osoby w zatłoczonym autobusie scenariusz BARDZIEJ pasuje do transformatora niż gdy odległości są mierzone w kilometrach.

Nie zrozumiałeś: Mamy komórkę NADAJĄCĄ na granicy zasięgu z wieżą a harvester np. 20cm od niej w prostej linii pomiędzy nadającą a wieżą. Kumasz?

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

No nie mam wiecej pytan - w rznieciu glupa jestes niepokonany.

Reply to
Ghost

Nigdy nie doścignę Ciebie, Mistrzuniu.

Reply to