Re: piecyk gazowy

Co do ogniw masz oczywiście rację - ale baterii ogniw to już łączyć nie

> należy bo zwykle najsłabsze ogniwo słabszej baterii długo nie pożyje... > I dlatego jak się zestawia baterie zrównoleglone to należy na każdym > poziomie spinać ogniwa szynami wyrównującymi.

Kurde, Dariusz, mam Cię za elektronika. Mamy KONKRETNY piec na DWA równolegle połączone OGNIWA 1.5V. To są pojedyncze cele. To się po prostu łączy równolegle i to działa i nic nie traci pojemności. Ani słabsze ani mocniejsze z pary. To raz.

A dwa, szyny wyrównujące to się opłacają, jak mowa o dużych, tanich AKUMULATORACH, czytaj ogniwach wtórnych o dużym rozrzucie parametrów. Jakiekolwiek szyny, szynki czy blaszki wyrównujące na małych ogniwach pierwotnych produkowanych wielkoseryjnie są przerostem formy nad treścią. Pomijając już zupełnie, że temat pasuje do wątku jak pięść do nosa, bo nie wiem, gdzie mają te szyny być wpięte skoro mamy po 1 ogniwie na odnogę. Zaraz mi ktoś wyskoczy, że Maria Curie była kobietą...

Marek

Reply to
Marek Lewandowski

Użytkownik Marek Lewandowski napisał:

Jak nie ma nic więcej szeregowo to tylko problem - akumulatory czy baterie. Jak akumulatory to nie ma sprawy (w konfrontacji cela - cela powinny wszystko przetrwać), jak baterie to bym nie łączył takich co mają różnych producentów i jednocześnie różne historie eksploatacji - bo baterie potrafią różnie reagować na próbę ładowania (a jak połączysz bardziej pojemną i świeżą baterię dobrego producenta z mniej pojemną i częściowo rozładowaną albo ciut zleżałą baterią gorszego producenta mającą wyraźnie mniejszą pojemność początkową) to mocniejsza słabszą zacznie ładować ze skutkami niewiadomymi... Ja się nie tylko prawa Kirhoffa i Ohma uczyłem, ja jestem technolog elektronowy (jako mgr inż. czyli Mogłeś Gówno Robić i Nieźle Żyłeś) ale także technik chemik - ja te klimaty mam zakodowane gdzieś z tyłu głowy. Producenci baterii potrafią sporo zaoszczędzić (i ja wiem na czym można i jakie będą skutki...), w 99% przypadków nic się nie stanie a w tym jednym procencie baterie ci wyleją niszcząc urządzenie...

Reply to
"Dariusz K. Ładziak"