Piecyk gitarowy

Czy możecie polecić jakieś zestawy do samodzielnego montażu - wzmacniacze gitarowe które są dostępne obecnie na rynku? Nie mam dużych wymagań, bo byłby to pierwszy mój piec. Więc im prostszy i tańszy, tym lepszy. Chodzi mi o układ który po zlutowaniu będzie działał, tzn. doprowadzam zasilanie, sygnał na wejście, głośnik podłączam na wyjściu wzmacniacza i gra muzyka :)

Ewentualnie może być jakiś schemat z internetu (prosty).

dziękuję za pomoc.

ps możecie mi wytłumaczyć czym różni sie wzmacniacz od przedwzmacniacza? :) Często poruszając się po wątkach o takich tematach ludzie pytają o 'przedwzmacniacz do wzmacniacza gitarowego', a ja zupełnie nie wiem z czym to się je :) Może wiecie gdzie znaleźć jakiś schemat blokowy wzmacniacza gitarowego? O właśnie - jakiego rodzaju wzmacniaczem jest wzm. gitarowy? mocy?

Reply to
Jac
Andrzej Manski

Polecam kit AVT 815, z Elektroniki Praktycznej, złożyłem dwa, obydwa pracują.

15W, szereg regulacji barwy dźwięku, gain,volume. (troszkę jak na mój gust za mały przester, zależy do jakiej muzyki).
Reply to
Robert R

[...]

Robert R snipped-for-privacy@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):

dzięki za odpowiedź, też o tym słyszałem ale gdy wchodzę na stronę sklep.avt.com.pl to nie ma tego kitu dostępnego :( Czy jest jakiś sklep on-line gdzie można go jeszcze dostać?

ps jakiego głośnik do tego, 4 czy 8 ohm?

Reply to
jacek312

[...]

ps jaki głośnik do tego, 4 czy 8 ohm?

Reply to
jacek312

Witaj ,

W Twoim liście datowanym 13 lipca 2004 (15:56:54) można przeczytać:

AVT815 Wzmacniacz gitarowy 110 zł

Reply to
rc72

snipped-for-privacy@op.pl napisał(a):

dzięki za info Jeszcze jedno pytanie. Fragment opisu: "Układ wzmacniacza do nauki gry na gitarze o mocy 10W/8 oHm."

tzn że głośnik muszę mieć głośnik o impedancji 8 oHm, 4 nie da rady?

Reply to
Jac

Witaj Jac,

W Twoim liście datowanym 13 lipca 2004 (19:47:42) można przeczytać:

J> dzięki za info Jeszcze jedno pytanie. Fragment opisu: J> "Układ wzmacniacza do nauki gry na gitarze o mocy 10W/8 J> oHm." tzn że głośnik muszę mieć głośnik o impedancji 8 J> oHm, 4 nie da rady?

W wykazie elementów podają jako końcówkę mocy układ TDA2030. Według noty aplikacyjnej w/w układu możesz użyć głośnika zarówno 4 jak i 8 omowego. Zmieni Ci się tylko moc oddawana i trochę zniekształcenia.

Reply to
rc72

Opis,wraz z jednostronną płytką był w EP z 99 roku, elementy są łatwo dostępne, a płytkę można wykonać samemu.

Głośnik szerokopasmowy (20 cm / 30 - 40 W 4ohm) szerokopasmowy głośnik poznasz po sztywnym zawieszeniu (niskotonowe mają zawieszenie miękkie, często z pianki). W EdW reklamowane są głośniki typowo gitarowe.

Posiadam też schemat pieca Marshalla valvesteata,na wzmacn op. i jednej ECC83, jak by Cię interesowały cięższe, przesterowane mięsiste brzmienia. Pozdrawiam.

Reply to
Robert R

Robert R snipped-for-privacy@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):

dzięki za wszystkie informacje, będę budował avt815, zamówiłem kita na cyfronice, więc marshall może kiedyś w przyszłości ale jak możesz to wrzuć mi na e-mail :)

ps ten avt nie miał chyba żadnych błędów na płytce czy w schemacie?

Reply to
jacek312

Polecam stronę

tam znajdziesz dużo schematów piecyków do gitar i efektów, stamtąd mam ten schemat Marshalla 8080.

Pozdrawiam.

Reply to
Robert R