Re: (OT) Ekspert od procków Intela

Innews: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl,

> Pszemol snipped-for-privacy@PolBox.com nabazgra : > (ciap) > > > No ale mnie nie interesuje u ywanie tego Celka gdzie tylko zamiast > > niego wstawienie pe nosprawnego procesora Pentium i wykorzystanie > > tego starego ale adnie wygl daj cego serwerka jako drugi pecet do > > "internetowania" w domu... Na tym celku i 512MB pami ci troch kuleje. > > To ja bym zacz od pr by rozszerzenia pami ci! > > -- > W odek

Strona z supportem della do tego modelu

zen3x

O.. dzięki. Widzę tam procka E2160. Pozostaje mi poszukać takiego gdzieś na eBayu...

No chyba że znajdę gdzieś tanio tego Xeona, co myślicie?

Reply to
Pszemol

raczej bedzie duzo drozszy - jakies $270

a e2160 spokojnie za $30-35 kupisz

1x2.4 z 4mb cache vs. 2x1.8 z 1mb cache smiem twierdzic ze drastycznych roznic miedzy nimi (w zastosowaniu domowy serwerek) nie uswiadczysz
Reply to
tg

No ale tu w podanym przez Ciebie linku piszą że ten Xeon jest też dual core. Czyli mamy 2x2,4GHz z 4MB cache i 1066 FSB w porównaniu z

2x1,8GHz z 1MB cache i 800 FSB. Nie wiem co daje te 1066 ponad 800FSB przy założeniu że według instrukcji najszybsza pamięć do tego systemu to DDR2 667MHz, ale Xeon powinen być znacznie szybszy choćby ze względu na duży cache i szybszy rdzeń. No ale czy warty różnicy w cenie? Pewnie nie. Xeony widuję za $200 na eBay natomiast E2160 widuję za $35-$40...

A zastosowanie tego komputera to nie domowy serwerek tylko drugi komputer do internetowania w Windows. Celerek kuleje nawet w XP :-(

Reply to
Pszemol

faktycznie, jakos sie nie wczytalem tym razem mimo wszystko - te "znacznie szybszy" to jakies (bede strzelal) +30-40% w zastosowaniach ktore wykorzystaja ta ilosc cache, a 6 razy drozszy jest

w sumie, na oko, nie widze czemu np. E2200 (SLA8X) nie mialby dzialac, warto sprawdzic bo tanie ($40) i nawet jezeli nie ruszy to pozbyc sie go latwo, a jezeli bedzie ok to roznica miedzy nim a xeonem bedzie juz bardzo niewielka

Reply to
tg

Xeon wciąż wygra konkurencję z cztero-megowym cache. E2200 ma 1MB cache.

Reply to
Pszemol

ilosc cache sie owszem liczy, ale ZTCW to beda to zapewne roznice rzedu pojedynczych %, na pewno nie warte 200$ roznicy w tym przypadku

nie umiem sie dokopac, ale bylo gdzies ciekawe porownanie e1200 z e2140 w ktorym roznice w szerokiej gamie programow nie przekraczaly 1% (to sa takie same procki tyle ze maja odpowiednio 512KB i 1MB cache)

Reply to
tg

W dniu 2010-05-01 03:11, Pszemol pisze:

Czyli po przestawieniu na 1066 też 2,4GHz.

miab

Reply to
miab

ale podejrzewam ze bios della nie bedzie oferowal takich opcji

Reply to
tg

A co z FSB 800/1066?

Reply to
Pszemol

Dobrze podejrzewasz :)

Reply to
Pszemol

Dodam dla celów archiwalnych że wsadziłem w tego Della SC440 procek E2200 i działa bardzo dobrze... Dużo lepiej niż Celeron jaki tam siedział fabrycznie.

Znalazłem w sieci że ktoś testował ten serwer też z serią E6300-E6700 ale są one trochę droższe od E2200 a różnica pewnie niewielka, więc sam chyba nie będę próbował.

Serwer dostał też 2 GB ramu 667MHz unbuffered z ECC i też działa OK. Nie chciał działałać z pamięcią ECC typu buffered więc kupujcie tylko unbuffered.

Reply to
Pszemol