Re: [OT] Atmega FAT karta SD

[...]

> Niestety, w tym momencie moje zaufanie sie skończyło. Edytowanie tekstów

VGA pracowała bez przeplotu. Różnica jest bardzo duża.

Inne karty z tego okresu tez wygladaja blado: > Hercules 720x350 50 Hz > CGA 640x200 60 Hz > EGA 640x350 60 Hz > VGA 640x480 60 Hz

Wszystkie bez przeplotu.

W zasadzie nikt trybu interlace na amidze nie uzywal. To byla opcja.

Pozdr

Marek

Reply to
Marek Borowski

No to wtedy używał 640x256 - żenuła na poziomie MCGA.

Na 14 calowym monitorze z plamka 0.47 to az nadto. Typowy font to 8x8 co dawalo 80x32 czyli i tak wiecej niz 80x24 ktore to zdaje bylo wtedy standartem w trybie tekstowym.

Pozdr

Marek

Reply to
Marek Borowski

Pan Marek Borowski napisał:

Tyle że w IBM/PC font 8x8 *NIGDY* nie był "typowy". Raczej 9x14. I wcale tego razem z pecetem nie wymyślili, tak było duuużo wcześniej.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Dla kogo było standardem i kiedy? Fonty 8x8 skończyły się na PC razem z kartą CGA. O trybach VESA słyszał? O rozdzielczościach SVGA? To powstało natychmiast po pojawieniu się specyfikacji VGA - taki był prosty skutek otwartości PC - błyskawiczna reakcja rynku. VGA to tryby tekstowe 80x25, 80x30, 80x43, 80x50 itd.