Re: Obliczenie napi?? w w?z?ach dowolnej sieci r

Nie wiem, jak bardzo chcesz mieść to zalgorytmizowane. Ale może poprostu

> wziąć pierwszy lepszy LtSpice czy PsSpice Student, czy cokolwiek, i > sobie te rezystorki malować i analizować w dziedzinie dc.

Moja idea jest mało elektroniczna, robię symulację tkanki, taką, że tkanka rośnie i rosnące wymagania metaboliczne poprzez dyfuzję substancji troficznych (stumulujących wzrost) działają na obecną pierwotnie sieć naczyń promując meandrowanie przez nowe naczynia w górę gradientu tych substancji (chemotaksja), a same naczynia jak tylko się ze sobą połączą stają się rezystorami o R niższym od nieskończoności zgodnie z prawem Hagena-Poiseuille'a.

Rozszerznie tego, to reakcja naczyń na gradient ciśnienia i naprężeń ścinających i takie tam, czyli naczynia będą zmieniały średnice dynamicznie, co odbije się na zmianie rezystancji. Całość jednak na gruncie 'elektronicznym' zamyka się w sieci rezystorów - czasowo - zmiennej i jednocześnie czasem bardzo zawikłanej. Całość będzie numeryczna, a ilość rezystorów będzie szła w setki/tysiące.

Będzie to napisane w C++ prawdopodobnie i tak miło by było, żeby było szybkie i żebym to zrozumiał :) a z elektroniką wiele nie mam do czynienia.

Delta-Wye rozumiem, a metoda napięć/potencjałów i prądów węzłowych tak średniawo. Czy mógłbym poprosić coś dla laika, żeby po ludzku wytłumaczyli czemu rezystory zmieniają na źródła prądowe ?

Reply to
Jan Górski

Jan Górski pisze:

Troochę inaczej. Źródło postaci szeregowo połączonego rezystora i siły elektromotorycznej można zastąpić równoległym połaczeniem źródła prądu i rezystancji (akurat formalnie konduktacji, ale to jeden pies).

Spróbuję jakiś taki przykład maznąć, który powinieneś zrozumieć. Ale to po weekendzie. Jeśli masz zamiar liczyć to w c++ to przydałaby Ci się jakaś dobra biblioteka do obliczeń macierzowych.

Reply to
PH

Jan Górski schrieb:

Nie wiem, czy masz Matlaba pod nogą, jak nie, to ściągnij sobie Octave, podobny do matlaba ale za darmo. Tu jest taki wstęp do analizy obwodów z algorytmami w matlabie/octave:

tutaj masz jeszcze ciekawe podejścia do rozwiązywania dużych sieci z ważonymi połączeniami (np. Google takich używa):

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok