Re: Kawiatura z Profibusem

snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

> [...]

Pomysl dobry, ale w tym wypadku tak sie nie da. Po pierwsze musi to byś urzadzenie tzw. "ogólnie dostepne", bo inaczej rodzi sie problem z czesciami zamiennymi dla klienta. Poza tym te "kilka tysiecy" w tym przypadku tez nie jest wazne. Chodzi raczej o najmniej czasochlonne rozwiazanie. czyli dobrze ma byc mnie a nie klientowi ;)

Pozdrawiam Usjwo

Reply to
usjwoj

No to jednak rozwiązania z automatyki. Panel graficzny z wirtualną klawiaturą to będzie z 6kpln bo musi być dość duży. Może lepiej dać komputer wbudowany. Dorzuć do tego jakiś wyświetlacz (albo od razu komputer panelowy). Wywal dotychczasowy OP i wrzuć małą SCADA. Klientowi wytłumacz, że te 15kpln jest konieczne żeby było nowocześnie :)

Reply to
Mario

Szymon pisze:

Zgadza się. Ja nie ironizuję tylko pytający pisał, ze miałby problemy z uzasadnieniem stosowania drugiego sterownika tylko do komunikacji z klawiaturą. Tak więc można wywalić dotychczasowy pulpit i dać np panel dotykowy z klawiaturą wirtualną. Ale moim zdaniem komfort takiego czegoś jest średni a przy np 12 calach panela to już są spore pieniądze. Lepiej dać komputer przemysłowy (panelowy) ze zwykła klawiaturą i scadę. Moze przesadziłem z tym 15kpln. Komputer wyniesie z 1300 Euro. Prosta SCADA może będzie poniżej 1kEuro. Wyjdzie poniżej 10kpln. Pod warunkiem, że nie PB tylko np Modbus. To jeśli sobie składamy że tak powiem z klocków. Rzeźbienie sterownika do obsługi klawiatury przez jakiś dodatkowy PLC też będzie kosztować bo tego raczej nie wyrysuje się w Ladderze.

Reply to
Mario

Szymon pisze:

Ja miałem na myśli właśnie zwykłą PS2. Czyli konieczne byłoby napisanie obsługi transmisji synchronicznej czyli łapać bity a nie używać gotowej funkcji do wysłania/odbioru bajtu.

Chyba, że ktoś poda jeszcze jakieś wspaniałe rozwiązanie.

Reply to
Mario