Re: Jak bezbolesnie i prosto rozmontowac obudowe DIP

Użytkownik Marcin napisał:

> [...]

Wystwie w przyszlym tygodniu zdjecie wytrawionej wyzyej wspomnianej ATMEGI i moze jeszcze czegos :) I zapewniam, ze metalizacje cala widac; ba, uklad tak spreparowany jest w pelni funkcjonalny ( no moze trzeba go zakryc zeby swiatlo nie padalo bezposrednio na strukture, bo sie czasami dziwne rzeczy dzieja, glownie zmiana pradow).

. Ładne to są pod mikroskopem układy do

dwóch warstw metalizacji w technologiach rzędu 1 um. Układu 90 nm nie ma > po co pod mikroskop optyczny wsadzać - chyba żeby pady policzyć.

Ja najwiecej ukladow widze w 0.35um albo 0.18um - w wiekszosci produkcja TSMC. I przy obiektywach x100 w mikroskopie optycznym naprawde ladnie widac.

[...] Może i komuś chce się tak bawić -
osobiście, jak już pisałem, nie trawiłem obudów a jedynie efekty takiego > trawienia oglądałem (klnąc szpetnie jak za dużo się powytrawiało).

Chronienie azuru po to na przyklad, zeby zrobic "FIB" czyli drobne modyfikacje na strukturze - ciecie albo laczenie sciezek metalizacji. Struktura zostaje caly czas w okudowie, bonding nienaruszony. Po modyfikacji zalewa sie wytrawiona "dziure" na powrot zywica i mozna wlozyc uklad do podstawki, zeby sprawdzic jak/czy dziala :) M

Reply to
Marcin