Re: GaN w mikrofalówce

[...]

>częstotliwość rezonansowa spada jak n^(2/3). Transformator

W telewizorach miałeś kilkadziesiąt watów. Zresztą szybko zaczęto używać powielaczy napięcia.

I wtedy rezonanse znacznie mniej przeszkadzaja ?

IMO - z innych przyczyn, tzn - tak taniej. Ale te powielacze wiele stopni nie mialy, wiec nadal bylo potrzebne wysokie napiecie - pare kV, czyli wiecej niz w kuchence.

Swoja droga chodzi mi po glowie, ze w kuchence tez jest powielacz - tzn taki jednostopniowy - dwie diody.

Tam jest przecież jedna dioda... czy masz na myśli, że za drugą robi magnetron?

Reply to
Queequeg

Dnia Sun, 22 Dec 2019 22:32:13 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

W sumie to chyba tak. Tzn chodzi mi o

dziwacznie ten kondensator wlaczony ... ale napiecie na magnetronie dwa razy wyzsze ...

No to tak -- jest jedna dioda pracująca w podwajaczu napięcia i druga dioda, za którą robi magnetron.

Czy ja wiem, czy dziwacznie... w dodatniej połówce (względem masy) kondensator ładuje się przez diodę, a w ujemnej jego napięcie dodaje się do napięcia transformatora i zamyka się przez magnetron.

Reply to
Queequeg