Re: Czy samochód elektryczny jest oszcz?dny?

Pojazd o wadze 700kG i mocy 3kW? Ty chcesz miasta całkiem zakorkować?

> Taż kaszlak przy podobnej wadze miał silnik 18 KM - to ponad 13 kW...

Kiepskie akumulatory wzięli, bo to chyba są AGM/żelowe o niskiej gęstości energii, każdy waży 28 kg, a jest ich tam 8 sztuk z tego co czytam. Prawie 230 kg akumulatora, a przecież jakoś trzeba to unieść, więc masa reszty elementów rośnie. Litowo - jonowe ogniwa mają 6x większą gęstość energii. Benzyna za to, huhuu, 460x większa gęstość energii, w porównaniu do aku "Trojan T - 105 6V".

A literki, zabiłem. Korzystam z czytnika google i tak mi wyświetliło, jak widzę długi post i tak on wygląda, to już wiem, że trzeba przygotować kawkę.

Reply to
Jan Górski