Re: 100Hz w LCD

>  Natomiast wyświetlenie tej samej klatki 2 razy zupełnie

To się chyba ściśle wiąże z czasem reakcji kryształu, pytanie jaka będzie amplituda zmian jasności ekranu jeśli w 50Hz sygnale kolejne klatki będą na przemian czarne i białe ? Albo inaczej, jak długo pozostanie ślad po jasnym obiekcie, jeśli kolejne klatki będą czarne.

Jak uda się odpowiedzieć na te pytania, to będzie można ocenić, czy ma sens 100Hz. Oczywiście można powiedzieć, że gaszenie rozpocznie się wcześniej o 1/100s ( jeśli jasność interpolowana w międzyklatce będzie niższa ), kryształ pochłonie świecenie tła wcześniej i reakcja będzie szybsza. Na ile jest to jednak znaczące ?

Reply to
Jan Górski

Nie w tym sensie. Padre zarzuca brak wiedzy, ale sam przedstawia przykład który nie ma sie nijak do LCD bo _PO CO_ w LCD zaciemniać obraz pomiedzy klatkami? W kinie obraz musi migotać z zacienianiem bo tak jest prowadzona taśma. W LCD nie ma w ogóle takiej potrzeby.

Sens 100Hz jest w interpolacji klatek (i wygładzaniu obleśnego interlace) a nie w szybkosci skrecania kryształów. Moc obiczeniowa jest juz wystarczająca, zeby opóźnić obraz o parę klatek ale mieć więcej informacji o ruchu żeby lepiej wygladzić obraz przy konwersji i->p i wyliczyc cos pośredniego.

PO CO miałby tak robić?

Reply to
Sebastian Biały

W samym LCD to jest taka wlasciwosc. Ale w TFT nie ma, a wszystkie duze sa teraz TFT, wiec nie ma co dyskutowac :-)

No i widać że nic nie rozumiesz, takiego zaciemniania wymaga FIZJOLOGIA PROCESU WIDZENIA a nie ekran LCD, nie ważne że nie widzisz lub nie rozumiesz takiej potrzeby, wystarczy że telewizory z taką konstrukcją wyświetlają obraz POSTRZEGANY jako płynniejszy.

A co do projektorów kinowych, zaciemniają ekran nie tylko podczas przewijania kliszy jak było to w pierwszych prymitywnych konstrukcjach ale również co najmniej raz kiedy klisza się nie porusza - zgadnij w jakim celu? Albo poszukaj informacji na ten temat.

Reply to
Padre

Chcesz mi powiedzieć, że fizjologia procesu widzenia _WYMAGA_ zaciemnienia? Serio? Ktos ci zaciemnia rzeczywistość 100 razy/sek? Może po prostu masz oświetlenie w domu samymi świetlówkami z jednej fazy ...

Zadaje pytanie ponownie: PO CHOLERE ZACIEMNIAĆ 2x częściej obraz skoro możemy tego w LCD nie robić _W OGÓLE_.

LCD a kino to dwie kompletnie różne rzeczy. Mechaniczny projektor będzie migał i szukano rozwiązań które to miganie zneutralizuja, ale nie wyeliminują. W LCD nic migac nie musi. I nie miga. Hasla 50/100/200Hz na LCD nie mają się nijak do jakiegos kinowego migotania.

Reply to
Sebastian Biały