Re: 100Hz w LCD

Użytkownik "Marek Lewandowski" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews: snipped-for-privacy@s12g2000yqj.googlegroups.com...

> On Feb 1, 11:05 am, "Ghost" snipped-for-privacy@everywhere.pl wrote: > > >>  Ale takie prymitywne stopniowanie da w efekcie smuzenie - nie wiem czy > >> widoczne przy 200hz, ale przy 50 na pewno tak. > >Dlaczego smużenie? > > Jesli masz informacje nadchodzaca z 25hz, a wyswietlasz ja z 50hz poprzez > takie przejscia (100%, 50%, 0%) to dostaniesz smuzenie.

Przeczytaj jeszcze raz. Nie wiem, skąd Ci się stopniowanie bierze, nie było nigdzie mowy o stopniowaniu.

Stan t=0: ma być czarny i jest czarny.

Docelowy stan t=20ms, pixel ma być 50% szary.

Możliwość a) @t=0 dajemy 50% @t=5ms dajemy 50% @t=10ms dajemy 50% @t=15ms dajemy 50%

możliwość b) @t=0 dajemy 70% @t=5ms dajemy 50% @t=10ms dajemy 50% @t=15ms dajemy 50%

matryca ma czas reakcji τ=5ms, czyli przy pobudzeniu skokiem jednostkowym 0->100% po 5ms ma 66% wartości docelowej.

Pytanie: w którym wypadku a), czy b), matryca osiągnie docelowy stan szybciej?

MArek

Reply to
Marek Lewandowski

Juz widze - pytanie czy teoretyzujesz?