Rdzenie do transfluksorów

No przeciez napisali - szcześnice zatrudnili i byly zadowolone :-) Mozliwe, ze im jakas pomoc dali - np podstawke z otworami na te rdzenie, zeby sie jednak nie pomylily :-)

IMO - widac latwiejsze to bylo, niz pierscionki nawijac :-)

Ale to chyba bardziej analogowe niz cyfrowe ? Podziw oczywiscie zostaje.

Hm, IMO - to nie kwestia lubienia, widac ma wiecej zalet niz wad. pradnice pokladowe nadal na 400Hz ? To tez moze pomoc ...

Tak swoja droga - to gdzies widzialem schemat generatora czestotliwosci wzorcowej z lat 50-tych. Konstrukcja zupelnie inna niz obecnie by zrobili - kwarc w termostacie jest oczywiscie nadal dobry, ale sporo tam bylo powielaczy czestotliwosci takich x2, x3, x5 a nie PLL :-)

Pan J.F. napisał:

Przeciętnemu człowiekowi na nic to by się nie przydało.

Bo zegary były wtedy bardziej takie jak na wieży ratuszowej.

Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

Przeważnie pojemność podawano w słowach, a słowo mogło mieć 31, 22 lub jeszcze inną dziwną długość.

Rozmarzyłem się :) W dużym wydaniu, niemal dokładnie tak wyglądało na mojej centrali krosowanie wskazania kierunku (było to inne krosowanie, na innej przełącznicy, niż krosowanie analizy cyfr dla kierunku), rdzenie były takie jak w trafach WN od telewizorów, przewód przepleciony przez oczko rdzenia, to jedynka, przewód poza oczkiem, to zero... :) Na szczęście, przewodem była zwykła krosówka, nie trzeba było się męczyć z jakąś dziką, twardą średnicą... a krosówki było w bród.

Reply to
ACMM-033

Dnia Tue, 9 Feb 2016 13:54:35 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

No przecież prawdziwi programiści kodują binarnie :)

badworm

Użytkownik "badworm" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@badworm.pl...

Dnia Tue, 9 Feb 2016 13:54:35 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

No przecież prawdziwi programiści kodują binarnie :)

Użytkownik "badworm" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@badworm.pl... Dnia Tue, 9 Feb 2016 13:54:35 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

Ale nie tak - do tego sluza przelaczniki na procesorze

O, tak sie tego ... nie robilo :-)
Tak tez sie ... nie robilo, poza poczatkiem :-)
A przy okazji ciekawe filmy

?v=kBX7MPg05oM

W dniu 08.02.2016 o 21:24, Piotr Wyderski pisze:

A nie lepiej sobie zanabyć drogą kupna pamięć FRAM, scaloną, są takie z SPI, I2C, z równoległym interfejsem. Pojemności też do wyboru do koloru, nawet 4Mb w jednej kostce. Bardzo przyjemne to w obsłudze, nieulotne, nie zużywa się jak flash albo eeprom.

Reply to
Jakub Rakus

Użytkownik "badworm" snipped-for-privacy@post.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@badworm.pl... ...

Tylko kto i jak mu translator napisał, żeby mu ekran to wyświetlał, jak wyświetla... :) (przełożenie zerojedynek na obrazki bitmapowe generatora znaków) :))

Reply to
ACMM-033

Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n9e7f2$eun$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl... Użytkownik "badworm" snipped-for-privacy@post.pl napisał w wiadomości

To mozna na TTL zrobic.

Pamietam taki jeden projekt przystawki do oscyloskopu "analizator stanow logicznych", ktora miala 16 wejsc i wyswietlala na ekranie odpowiednio 0 i 1.

0 to figurka Lissajoux, 1, a dokladniej pionowa kreska tez - po wylaczeniu kanalu poziomego.

Pomysł dobry, ale ja sobie chciałem logikę magnetyczną poćwiczyć, a nie elementy pamięciowe. :-)

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

W dniu środa, 10 lutego 2016 10:30:47 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

W duchu rozwazan proponuje zrobic matryce 80x25 lamp Nixie.

Pozdrawiam,

Reply to
kropelka

Użytkownik kropelka napisał w wiadomości W dniu środa, 10 lutego 2016 10:30:47 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Czy mi sie wydaje, czy proponujesz telewizor plazmowy zrobic ? :-)

Dnia Wed, 10 Feb 2016 17:06:44 +0100, J.F. napisał(a):

Telewizor to by był, gdyby użył neonówek a nie Nixie. Na nich wyjdzie wyświetlacz znakowy.

Reply to
badworm

Zapytałem, ale okazuje się, że gołe rdzenie toroidalne są do nabycia w ilościach niemal hurtowych (m.in. po 50k sztuk) na ebayu za jakieś śmieszne pieniądze. Pytanie tylko, czy to są rdzenie do pamięci, czy jakieś losowe małe rdzenie opisane jako rdzenie pamięci. Produkcji DDR i USSR. :-)

Problem się więc tak czy inaczej rozwiązał. :-) Nigdzie ma za to wielootworowych toroidów, nawet w postaci zmontowanych modułów, ale cóż...

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Ja tak nie do końca wiem o co Ci chodzi. Co to za dodatkowe otwory?

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

O to:

Też mnie dziwi, że tranfluksory i podobne magnetyczne wynalazki popadły w aż tak wielkie zapomnienie. Nie tylko samych rdzenie nie uświadczysz nigdzie, ale i informacji o tym, że kiedyś były, a przynajmniej się o nich mówiło. Wikipedia z żadnym języku nie zna tego pojęcia. Tylko patent znalazłem. A może naprawdę nigdy takich rzeczy nie zrealizowano w praktyce?

A, to trochę podobne do rdzeni z rozgałęźników VHF/UHF zdaje się, ale tamte są mniej okrągłe. I nie wiem czy się nadadzą.

A kto pamięta o tak prostym i użytecznym urządzeniu jak stabilizator ferromagnetyczny?

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

U mnie taki jeden leży w garażu. Kupiłem razem z domem, był na strychu. Cholera, całkiem o nim zapomniałem!

W dniu wtorek, 9 lutego 2016 21:47:14 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Jak już jesteśmy przy egzotycznych konstrukcjach, to zaproponuję zajrzeć tutaj:

język maszynowy ma tylko jedną instrukcję

Reply to
garus.krzysztof