podtrzymanie pamięci

Jak to jest że gdy zabraknie prądu to musze ustawić zegar w telewizorze a programy nie znikają. Jak to jest rozwiazane że jedno ma podtrzymani pamięci a drugie nie i to w tym samym sprzecie.... Wojtek

Reply to
Alti

Alti pisze:

bo jedno jest zapisywane w pamieci nieulotnej a drugie w pamieci ulotnej

Reply to
Raven

Proste: programy sa zapisane w pamieci nieulotnej (eeprom), ona nie traci zawartosci po wylaczeniu zasilania. Zegar tez (teoretycznie) moznaby tam w momencie wylaczenia zasilania zapisac, tylko po co - wiedzialbys najwyzej, kiedy prad wylaczyli - bez pradu przestanie dzialac uklad liczacy czas :)

Reply to
Marek Lewandowski

W dzisiejszych czasach ? Ustawienia w pamieci nieulotnej Flash/eeprom/FRAM .. ale zliczac czasu bez zasilania to ona nie chce ..

Witam,

Dnia 6.07.08 (niedziela), 'Alti' napisał(a):

A tak było od zawsze, czy ostatnio się tak popsuło? :)

Reply to
Dykus

Użytkownik "Dykus" snipped-for-privacy@spam.wp.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@40tude.net...

Od zawsze tzn od roku bo gdzies tyle ma tv. Wojtek

Reply to
Alti

Witam,

Dnia 6.07.08 (niedziela), 'Alti' napisał(a):

Ok, czyli jeśli nabyłeś nowy, to najprawdopodobniej ten tym tak ma. :)

Być może hamerykańskie inżyniery nie przewidziały, że prądu może brakować częściej niż raz na rok... ;)

Reply to
Dykus

Podłączę się do tematu.

Mam piekarnik elektryczny do zabudowy Electrolux z zegarem. Jest w miarę nowy, tzn ma ze 2 lata. Na początku próbnie go podłączyłem ustawiłem godzinę i odłączyłem na jakieś 2-3 dni. Potem jeszcze kilka razy zdarzało mi się, że wyłączałem prąd na kilka-kilkanaście godzin. Zegarek podtrzymywał czas, czym byłem mile zaskoczony. Niestety teraz wystarczy mu sekunda braku prądu i dostaję 0:00 :( Nie uśmiecha mi się rozbierać i próbować poprawic producenta, ale może ktoś z Was to już zrobił? Pytanie czy tam siedzi bateryjka, aku czy jaki supercap. W sumie jeśli zrobili podtrzymanie to dlaczego w tak szybkim czasie umarło? Wysokich temperatur producent chyba się spodziewał, chociaż akurat zegarek jest chłodny, może z powodu systemu chłodzenia obudowy.

Podobnie miałem w staarym magnetowidzie NEC. Tam był akumulator, którego wymiana pomogła.

Denerwuje mnie jednak nowy monitr LCD Gateway. Po wyjęciu wtyczki z gniazdka i włączeniu muszę wybrać język OSD. Po kilkunastu sekundach domyślnym stają się krzaczki (chyba japoński). To dopiero uciążliwość.

Michał

PS: Polecam piekarniki z chłodzeniem obudowy. U rodziców jest 12-letnia Amica, jeszcze bez tego systemu i niestety fronty szafek w bezpośrednim sąsiedztwie jak i blat sporo ucierpiały. Dodatkowo potrójna szyba (a nawiew chyba też ją chłodzi) świetnie zabezpiecza przed poparzeniem.