pytanie o HD64180 i Z80180...

Kiedyś się tym bawiłem (z180) I jak słuznie google podpowiadają

  1. The first two versions of the HD64180 were slightly different from the current Z180. The current HD64180 and Z180 are identical, and both have flags in one of the control registers to emulate the earlier versions. The changes are mostly bus timing, as the HD64180 was designed to interface with Motorola 6800 style peripherals as well as Intel and Zilog, which wasn't too strange since Hitachi second sources some Motorola 6800 series products.

  1. Q: What are the major differences between Z80180 and HD64180?

A: Z180 POD supports following devices: HD64180-R1 HITACHI device – no re-fetch of RETI HD64180-Z HITACHI device – Zilog compatible Z80180 Zilog Z180 HITACHI devices operate up to 8MHz only and Zilog up to 20MHz.

A typ magistrali (6800 czy z80) nie wybiera sie tam przypadkiem którymś pinem czy bitem? Bo coś mi sie tak kojarzy. Musiałbym stare schematy odnaleść... Wydaje mi sie ze to było uniwersalne...

A co do urządzenia. MIDI zapewne masz wpięte na któregoś RS232 w procku... Tylko bezpośrednio? Baaardzo dziwne:) Na które nóżki to idzie? W jakiej obudowie masz tego procka?

Zilogi się dało przetaktowywać fajnie, niektóre wersje 4MHz pracowały mi stabilnie nawet na 12 MHZ więc kwarcem bym sie nie przejmował (aż tak) :)

Pozdrawiam PinkF_

Reply to
PinkF_

sundayman napisał(a):

W jakiej obudowie masz tego procka? Zawsze można czegos poszukać i podmienić... Skąd jesteś?

Mógłbys też...napisac krótki program który coś bedzie nadawał. Kilka bajtów do inicjalizacji peryferii i pętelka.

Pozdrawiam PinkF_

Reply to
PinkF_

sundayman napisał(a):

Gdybym się zagłębił w szafke to może bym cos wynalazł, tylko nie pamietam co mi tam zostało czy zilog czy HD. I czy przypadkiem nie były w PLCC...

A czym sterowany jest przełącznik?

A jak to jest wpięte? Klawiatura jest na magistrali czy po midi leci?

Cokolwiek moze bruzdzić. Obejrzyj sygnały na magistrali czy nie maja dziwnych kształtów..

Najprosciej to własnie włozyc swojego EPROMa z krótkim programikiem który generuje cos na RS, i jakies "sygnatury" na magistrali generuje. Więcej cięzko powiedzieć, zwłaszcza zdalnie.

Pozdrawiam PinkF_

Reply to
PinkF_