Przetworniknapięcia 12V stale na 5V stale

Witam! Mam taki problem gdzie mozna by kupic przetwornik

12V -> 5V stale napiecie. Pobor mocy na 5V < 50mA Potrzebne mi to jest do zasilenia klawiatury przemysłowej a mam do dyspozycji tylko 12V

Prosze o pomoc. Google przetrzepalem ale moze nie znam terminologii

Pozdro Piotrus

Reply to
Piotrus

Użytkownik "Piotrus" snipped-for-privacy@YYYYY.ZZZZZ.____> napisał :

rozumiem, ze koledze o stabilizator chodzi :)

obczaj to : LM78L05 (stabilizator Uwy=+5V, Imax=100mA)

albo poszukaj : LM7805 (stabilizator Uwy=+5V i Imax=1,5A)

Reply to
insane

Dnia Wed, 16 Nov 2005 12:16:12 +0100, Piotrus snipped-for-privacy@YYYYY.ZZZZZ.____> napisał:

78L05
Reply to
KaKR

Powitanko,

Chyba sie troche ugotuje ten L, a kaloryfer do tego ciezko przykrecic.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Przy 50 mA się nie ugotuje. To tylko 350 mW.

czy dobrze rozumiem ze wystarczy sam US i bedzie dobrze - podłaczam Vin 12V i na wyjscie mam 5V?

Czy to troche bardzie złożone

Reply to
Piotrus

Powitanko,

Anulowalem wiadomosc, ale za pozno. Ubzduralo mi sie 500 zamiast 50;-) Nie wyspalem sie;-)

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Użytkownik "Piotrus" snipped-for-privacy@YYYYY.ZZZZZ.____> napisał w wiadomości news:437b2429$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Nic w tym dziwnego. Odwrotnie (5->12) już jest bardziej ciekawie.

Jeszcze kondensatory - patrz do opisu scalaka. P.G.

Reply to
Piotr Gałka