Przełączanie napięć w trafie

Jak można by elektronicznie przełączyc wyjścia trafa na którym jest kilka napięć. Chodzi o zakres 1000 - 2000V napięca przemiennego i prąd nie większy od 1A. Po trafie jest prostownik mostkowy i filtr pojemnościowy. Tak sobie myślałem, że tyrystory chyba nie, bo byłby problem je wyłączyć. Jedynie chyba zostają tranzystory sterowane opto. Chodzi mi o konstrukcję w miarę prostą. W końcu pozostaje przekaźnik, ale to trochę przestarzałe.

Reply to
wowa

Użytkownik "wowa" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:f29pa0$ddj$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

Widziałeś tranzystory na 3kV ?

Reply to
lwh

Użytkownik "wowa" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:f29pa0$ddj$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

Wyłaczą się przy kazdym przejściu przez zero. Bedzie problem znaleźć niskopradowe na tak duże napięcie

Daj przekaźnik, o ile masz na tak wysokie napięcie

Reply to
lwh