Projekt na układy mikroprocesorowe - mój pomysł

Wczoraj dałam na grupę pytanko jaki zrobić projekt z układów mikroprocesorowych. Dostałam pare fajnych pomysłów. Jednak sama też na jeden wpadłam ale nie wiem czy jest to projekt realizowalny. A mianowicie: czytnik kart umieszczony w komputerze (podlaczony z zew lub wew). Karta zezwala na dostep do komputera dla wielu roznych uzytkownikow: karta nr :

  1. admin - moze robic wszytko
  2. uzytkownik - moze wlaczyc komp i korzystac np tylko z 1 systemu
  3. uzytkownik nr 1 - moze korzystac w pelni z komp bez mozliwosci zmiany czegokolwiek (instalowanie)
  4. uzytkownik uprzywilejowany - jakies tam przywileje Np uzytkownicy mają brak dostępu do BIOSU. Karta może właczać komputer chodź nie koniecznie.

Jak sądzicie - czy to sie da wykonać (zaprogramować)? Proszę o opinie. Dzieki

Pozdrowienia, jaspis

Reply to
jaspis2

Użytkownik " jaspis2" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:d06mme$9mu$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Wszystko sie da zrobic (jak slyszalem sa dwa wyjatki - nie da sie zalozyc helmu na lewa strone i okopac sie w wodzie). Tylko ze to bedzie bardziej projekt z przerobki PC i polowy systemow operacyjnych niz z uladow uC. Chcesz ingerowac w prace komputera na roznych poziomach - BIOS, bootowanie, instalowanie oprogramowania itp, jak to sobie wyobrazasz? Winda XP umozliwia logowanie sie userow (chyba tylko zwyklych) przy pomocy karty chipowej - user wklada karte do czytnika, komputer zamiast o haslo pyta sie o pin i jesli jest poprawny user juz jest zalogowany. Jesli wyjmie karte komputer zostaje natychmiast zablokowany (tak jak to moze zrobic np. wygaszacz). Ale to dziala tylko na poziomie XP, bios boot sa poza kontrola tego systemu.

Krzysiek Rudnik

Reply to
Krzysztof Rudnik

Jeden wyjątek, Mojżesz zrobił niezły okop w wodzie :) i to laską a nie saperką :)

Reply to
Piotr Pitucha

Słyszałem też wersję o otwieraniu parasola w d...e.

Słyszałem też stwierdzenie: "To nie sztuka zabić kruka, ale gołą d..ą jeża".

Pozdrawiam, Philips

Reply to
Philips

Prawie wszystko da się zrobić pod XP. Za wyjątkiem tego nieszczęsnego BIOSu. Pod XP przed logowaniem można uruchomić tzw. Serwisy. Są to dowolne programy (np. obsługi czytnika kart podłączonego do kompa) a ich jedym mankamentem jest chyba brak mozliwości wstawienia interfejsu użytkownika. Jak jest w starszych systemach nie wiem.

Pozdrawiam PW

Reply to
PW

Przy tym otwarciu, to trzeba się wykazać niesamowitą siłą... :-)

Reply to
Philips

Użytkownik "Philips" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:d06p29$1v7$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Otworzyć się da, ale spróbuj otwarty wyjąć :) Leszek

Reply to
Leszek

Użytkownik "Philips" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:d06qh5$qu8$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

:)

Reply to
Leszek

Dac sie da ale zbyt ambitne (bez obrazy) na poczatek... Mozna by zrobic modul ktory odcinalby klawiature i myszke a takze wlaczal zasilanie do PC - na obudowie gniazdka - z drugiej strony kabelki ale obawiam sie ze nie byloby to dobre rozpoczecie przygody z ukladami uP dla Ciebie... Moze lepiej pomysl nad tak popularnymi modulami do wysiwetlania czegos z PC podlaczanymi do np portu RS a z drugiej bo ja wiem diody led pokazujace na slupkach temeprature czy aktywnosc dyskow. Widzialem fajny i uzyteczny projekcik wyswietlajacy przy pomocy ukladu analogowego LM3914 lub LM3915 linijke z diod swiecacych ktorej dlugosc zalezy od aktywnosci dyskow twardych w komputerze. Ciekawy temat jak przy pomocy AVR np czy innego uC zaimplementowac podobna funkcjonalnosc np dla 2 kanalow - rodzaj ukladu mierzacego czestotliwosc przychodzacych impulsow i zamieniajacyc to na ilosc zapalonych LED - wydaje mi sie ze na tyle proste a jednoczesnie funkcjonalne 0 pewnie niejeden zapaleniec modyfikujacy wyglad komputera chcialby miec cos takiego w swoim komputerze - moze przy okazji rozkrecisz maly biznes na uczelni ;) pozdrawiam

Reply to
PAndy

Wiesz co ? Szukam niedrogiego analizatora stanow logicznych.

8 kanalow, pasmo min 1 MHz. Jest to dosc proste do zrobienia. Napiszesz jeszcze jakies sensowne oprogramowanie na PC do zobrazowania wynikow i wszyscy beda szczesliwi :)
Reply to
Adas

PW snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

hmm nie wiedziałam - a możesz napisać coś wiedzieć o tych serwisach?

Dzięki jaspis

Reply to
jaspis2

Użytkownik Krzysztof Rudnik napisał:

... co potwierdził doświadczalnie po półrocznych badaniach specjalny zeprół naukowy powołany przez rektora WAT. Kosztowało to podatników 2.5mln zł ale praca była, jak zwykle, niezwykle owocna we wnioski i... doktoraty WAT.

Reply to
A.Grodecki

ciach

moj komputer - prawy przycisk myszy - zarzadzaj - uslugi - dziala to podobnie do unixowych daemonow

Reply to
PAndy

W zwykłym Delphi lub czymś innym trzeba stworzyć nowy projekt "Service Application" i napisać program który ma się uruchamiać przed okienkiem logowania. Po udanej kompilacji trzeba go uruchomić z opcją "install". Od tej pory po kazdym restarcie Twój program będzie uruchamiany po każdym restarcie komputera. Tak na marginesie to można w ten sposób napisać niezłego wirusa. Pozdrawiam PW

Reply to
PW

jaspis2 napisał(a):

Tak się składa, że część płyt głównych ma już wbudowaną elektronikę obsługującą czytnik kart chipowych, wystarczy tylko złącze(podstawka) i tranzystor odcinający zasilanie karty w odpowiednim momencie. Reszta do załatwienia programowo z PC.

Reply to
badworm