prędkości wody - pilne

Użytkownik "Piotr Pitucha" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d30alg$hq6$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

A gdzie ja pisałem, że się z tobą nie zgadzam ? To było uzupełnienie a nie polemika :D

Reply to
William

No fakt. Ale to chyba nie jest zbyt dlugi czas, wiec znow klopot z malymi przeplywami ?

Zastonowiles mnie .. jakiej energii sa te kwanty ? Chyba w okolicach mikrofal ? Czy to sie da tak dokladnie zlokalizowac czujnikiem ?

Chociaz .. obrazki z NMR niby wychodza ..

Użytkownik Andrzej Ekiert napisał:

To stary jak świat przepływomierz wirowy, zresztą najdokładniejszy ze wszystkich. Jakieś milion dwieście tysięcy prac magisterskich się ne nim zrobiło :) Tylko nie wiem dlaczego przeszkoda ma być akurat prostokątną płytką, ale nie ważne ;)

A dlaczego nietypowych? Czy dlatego że wszędobylskie smigiełka się opatrzyły, to są one typowe?

Słusznie. Najlepsza metoda do jednokrotnego zastosowania to... kupić czujnik, zależnie od aplikacji.

Reply to
A.Grodecki

Czasy rzedu 1-40ms. Ale ze wzgledu na niesamowita czulosc (emitowane jest widmo dyskretne) mozna wykrywac to promieniowanie po wielu polokresach, czas rzedu 1s to nie problem.

Emitowane promieniowanie jest w zakresie czestotliwosci radiowych, zalezy od pierwiastka - kilka kHz-kilka MHz, ale mozesz to zmieniac w zaleznosci od indukcji pola.

Dokladnie. Co raz nowsze generacje aparatow oferuja naprawde niesamowite mozliwosci. A rekonstrukcje 3D powoli wygladaja jak s-f.

Reply to
T.M.F.

Ale ciagle sie zastanawiam jak jest z lokalizacja .. tzn z ograniczeniem odbioru do konkretnego miejsca..

No wlasnie - jak ? Przeciez dlugosc fali na oko nie pozwala na precyzje nawet centymetrowa ...

A, sorki, glowa mnie boli i mam klopot z koncentracja:) Ano lokalizacja jest bajecznie prosta (no powiedzmy, o ile mozna mowic o prostocie w tego typu urzadzeniach;)). Selekcje obszaru z ktorego pobiera sie probke wykonuje sie poprzez uzyskanie odpowiedniej indukcji pola w danym miejscu (czestosc rezonansowa zalezna jest od indukcji). Tylko w miejscu gdzie indukcja i czestosc zmiennego pola odpowiada czestotliwosci rezonansowej jadra, jadra wpadaja w rezonans i zmieniaja stan kwantowy. Wszystkie obszary "obok" nie pochlaniaja tej energii. Realizuje sie to za pomoca dwoch typow magnesow - prostych cewek generujacych skladowa zmienna i silnych magnesow nadprzewodzacych dajacych stale pole o znacznej indukcji rzedu 1-4T. Dzieki nim uzyskujesz w przestrzeni gradnient tego pola, zmieniajac odpowiednio ich prad mozesz przesuwac obszar o pozadanej skladowej stalej w przestrzeni. Stad przy badaniu emisji badasz caly obszar wiedzac, ze ew. zarejestrowany sygnal moze pochodzic wylacznie z obszaru wczesniej pobudzonego.

No wlasnie, bo do selekcji objetosci badanej uzywa sie pola magnetycznego, a nie generowanych przez probke fal, bo w takim wypadku byloby tak jak mowisz...

Reply to
T.M.F.