Poszukuje informacji o starych rdzeniach kuBkowych.

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Przynajmniej prosty układ myśle, że bo przerobieniu można by odrazu odczytywać wartość na mierniku.

Reply to
Maksymilian Dutka

aby uniknac zbyt duzych strat, ktore byloby ciezko z rdzenia odprowadzic. Tabelka jest dla ich materialow P (ui=2300), R(ui=2500) i F (ui=3000), czyli wg przenikalnosci cos jakby w stylu pomiedzy F2001 i F3001, albo 3C90, 3C91, 3C81, 3C94. Czestotliwosci pracy uwzglednione w tabeli to f=20kHz(B=0.2T), 50kHz(B=0.13T), 100kHz (B=90mT), 250kHz(B=70mT) Strona Magneticsa

Michal Baszynski .

Bingo! M42/29 F1001 w wersji ze szczelina "ok.0.44mm" Al=630 dla innych szczelin podaja: AL szczelina[mm]"okolo"

250 1,46 400 0,80 630 0,44 1250 0,16 1600 0,1

co jeszcze potrzeba? krzywe strat nie wiem dlaczego podane sa tylko dla F806/807, dla innych nie ma.. Tzn, sa ale podane nie jako mW/mm^3 dla roznych f i B, ale jako "zredukowany wspolczynnik strat" (tangens delta/ui), czyli makabra obliczeniowa i to tylko dla malych indukcji. krzywe magnesowania i przenikalnosci sa

Reply to
Michal Baszynski .

problem polega na tym, ze wszystkiego jest 160 stron, na pozolklym papierze, niezbyt wyraznym i drobnym drukiem. A istotne informacje nie sa zebrane w jednym miejscu tylko rozrzucone w roznych miejscach. Kilka-kilkanascie stron moge zeskanowac i gdzies powiesic, ale to beda megabajty.

Reply to
Michal Baszynski .

Skoro uzywaja, i to nagminnie .. widac sie nadaja.

Ale ogolnie o elektronice, nie o stroboskopach :-)

IMHO - wtedy warto od razu fly-back rozwazyc.

Niezle, ja zgromadzilem elementy, zrobilem 2/3 obudowy i ...zaniechalem. Jakos nie wierzylem ze zrobie cos wartego uwagi. To byly czasy, gdzie Philips 60MHz* mojego znajomego wzbudzal zachwyt u wszystkich _z podworka_ :-)

__ Pzd, Irek.N.

  • jako ciekawostke powiem wam, ze lampa nie miala na sobie siatki, trzeba ja bylo sobie samemu zrobic. Ow znajomy chwalil sie ze zrobil ja na folii i przykleil nadrukiem do lampy - zeby _paralaksa_ mniejsza byla. To byly czasy... Dzisiaj jak o tym mysle, to dziwie sie, lampa kwadratowa i plaska...az sie nie chce wierzyc ze byla niecechowana.
Reply to
Ireneusz Niemczyk

A sa takie? Moze zwilzane kontraktronowe?

__ Pzd, Irek.N. ps. Maksymilnian - dobrze kombinujesz z ta dobrocia :-) A drgania...zalezy jaki kondensator i cewka. Jak _rozcieta obraczka_ na 100p to bardzo krotko ;-)

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Użytkownik SP9LWH napisał:

Ale czy to nie wpłynie na obwód rezonansowy?

Reply to
Maksymilian Dutka

Na mierniku? Czy Ty znasz zasadę działania mostka?

Hmmm... Mi wyszło 3C92...

Gdzie znalazłeś tabelę dla F-1001?

I mam tam wykopaliska przeprowadzić?

Wnioski się pokrywają i to chyba wystarczy? :-)

100pkt ;-)

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Do przetwornic? Nie bardzo - za duże straty :-(

Ale każdy układ mussi być włączalny ;-P

Prądy płynące w przetwornicy forward są niższe niż w fly-back i rozmiar dławika jest mniejszy niż trafa flyback. Ale to wychodzą dwa trochę mniejsze rdzenie zamiest jednego większego. Trzeba płacić za nawinięcie dwóch...

^ oczywiście miało być 'u'

Wiesz... Ale ja tu widzę najpierw 'buduję mostek RLC', potem 'buduję generator' to 'buduję oscyloskop' bym już nie zdzierżył :-)