Poszukuje jakichkolwiek informacji o lampie: tgl 11041

Witam

Poszukuje wszelkich informacji o lampie oscyloskopowej. Posiada ona wyprowadzenia w dwoch miejscach: na cokole oraz w poblizu siatek odchylania. O ile te przy siatach udalo mi sie zydentyfikowac, to pozostale wyprowadzenia sa dla mnie zagadka. Moze ktos mi pomoze z tym dranstwem.

Reply to
Marcin Osiniak
Marek Dzwonnik

Użytkownik Marcin Osiniak napisał:

Witam Nie jedną lampę (nie tylko oscyloskopową) "rozgryzałem" oglądając dokładnie konstrukcję wewnętrzną. Z każdej elektrody biegną druciki do cokołu. Żarzenie łatwo wyłapać omomierzem. Katoda była wyprowadzona najczęściej zaraz obok którejś nogi żarzenia lub wręcz połączona z żarzeniem. Też w sąsiedztwie powinien być wyprowadzony cylinder Whenelta. Dalej to jakoś pójdzie :)

Pozdrawiam Grzegorz Kurczyk

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Dnia Wed, 15 Sep 2004 23:42:51 +0200 na fali pl.misc.elektronika stacja Marek Dzwonnik <mdz@WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl> nadała:

Jak ma drugą elektrodę przyśpieszającą to raczej 10kV i więcej

Niestety do lamp oscyloskopowych prawie żadnych danych nie mam, w zasadzie tylko to co w Mikołajczyku,a ten dość stary jest. No i nie ma tam mniej typowych lamp.

Reply to
Tomasz Szcześniak
Reply to
Marcin Osiniak
Marek Dzwonnik

I to jest to. Lampa produkcji RFT, nawet mi sie cos kojarzy, B13costam, robili B6S1, B10S3, ale b13s7 gogiel nie znajduje.

Ech, czemu on wyparl altaviste, teraz nie mozna juz poszukac B13*.

Powiedzmy 6.3V 0.5A -> 10 ohm. Na zimno 3 ohm...

Marek Dzwonnik

B13S7 by sie zgadzalo... przeciez w Mini-4 jest B6S1, wiec na podobnej zasadzie RFT oznaczalo swoje lampy oscyloskopowe...

A z tyum TGL to wiedzialem ze to jakies oznaczenie normy, bo te litery TGL i numer mial ten dziwaczny przekaznik prod. RFT-WF co mi kiedys dales oraz moje EL34 we wzmacniaczu (czytam od gory: 507041- numer serii, RFT- producent, EL 34- typ lampy, TGL 9649- norma (moze byla jakas jeszcze jedna cyfra miedzy literami a numerem a sie zatarla, nie wiem), jedynka w trojkacie- co to oznacza?)

Marek Dzwonnik
Reply to
Marek Dzwonnik
Reply to