Poszukuje informacji o starych rdzeniach kuBkowych.

Małą indukcję zakładają... 50 kHz to dla F1001 nie jest dużo.

4 razy mniej dla duty=50%

Pozostaje mi tylko potwierdzić.

Ja :-)

No w zasadzie nie zawsze - dla pojedynczego dlawika w ogole niekoniecznie, nawet fabryczne bywaja na otwartych rdzeniach

No jak nie jak tak ?

Dokladnie takie jakie trzeba, chyba ze sie usiluje kondensator ladowac :-)

Dokladnie to nie, ale dla sredniej grubosci szczelin w przyblizeniu mozesz zalozyc ze

AL=S

Gromadzi energie, choc Roman znow bedzie protestowal :-) A w przetwornicy zaporowej gromadzenie energii podstawa.

Nie nie, to nie tak - utrudnia nasycenie, ale sama sie w zaden sposob nie nasyca - nie jest to pojecie znane dla powietrza.

Jak policzysz energie gromadzona w rdzeniu, to sie okaze ze niezbyt. Choc w sumie moze byc to ciekawe porownanie - gdzie wieksze straty - maly rdzen ze szczelina, czy duzy bez .. ale straty sa tez w materiale rdzenia :-)

Ano właśnie...

No nie - nie popadajmy w przesadę. To dobre w przeciwzakłóceniowych.

[...]

Wiesz... To jest grupa o elektronice a nie o zasilaniu silników prądu stałego ;-P A tak poważniej - jeśli chcesz mieć regulację napięcia - musisz dać dławik.

Trzeba to wszystko trochę na intuicję brać. Ostatnio przyłapałem program Feroxcube na tym, że zaniża straty na uzwojeniu wtórnym o rząd wielkości :-O

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Niestety mój miernik nie mierzy indukcyjności, a mostek RLC jest chyba najlepszym rozwiązaniem. Mogę mieć problem z elementami referencyjnymi ale zapewne coś wymyśle.

Szczelinę można zlikwidować czy to coś pomoże?

Reply to
Maksymilian Dutka

Jeśli masz jakiś generator w miarę dobrze wyskalowany, to spróbuj pomiaru rezonansu ze znaną pojemnością... Uruchomienie i skalibrowanie mostka RLC nie jest sprawą banalną.

Zaszkodzi dla flyback. Pomoże dla przeciwsobnej.

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Z generatorem może być problem (zrobienie go jest w planach). Znalazłem dosyć prosty mostek RLC (gen. sinus+wzm. różnicowy) może i niezbyt dokładny ale chyba wystarczy.

Reply to
Maksymilian Dutka

Mozna _strzelic_ naladowanym i znanym kondensatorem w cewke - mierzac przy tym okres drgan. Nawet dobroc widac ;-)

__ PZd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Chyba... Dasz linka do schematu?

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Dużo nie musiałem szukać (pierwszy z brzegu):

Maksymilian Dutka

Zerowe :-(

Mostkowe dobrze chodzą na ferrytach...

Jak zwykle ;-P

Też dobry pomysł. Ale potrzeba oscyloskopu. I jak zobaczę "właśnie budoję oscyloskp", to chyba z krzesła spadnę ;-D

:-)

To w końcu budujesz, czy się dopiero przymierzasz do budowy?

Ło jej! Jaka paskuda! Wzorcowe indukcyjności!?!?! To o mostku Maxwella (?) nie słyszeli?

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Płytka zrobiona, 90% elementów przylutowanych musze tyko elementy referencyjne zrobić i wsadzić coś zamiast BC338 (nie ma go u mnie w sklepie).

Reply to
Maksymilian Dutka
[...]

Wiem :-)

Sęk w tym, że nie ma. Każda firma stosuje własne a taki Ferroxcube w ogóle zrezygnował i wszystkie nowe rdzenie toroidalne są... białe :-(

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Długo trwają takie oscylacje, czy można by dać przekaźnik przełączający kondensator miedzy ładowaniem a cewką, żebym miał możliwość ciągłej obserwacji? (żeby mi tylko transformator Tesli z tego nie wyszedł :) )

Oscyloskop mam wiec nie musze robić, masz szczęście że nie musisz spadać z krzesła chodź mam pomysł jak go zrobić ale to inny temat :)

Im dłuższe oscylacje tym większa dobroć?

Reply to
Maksymilian Dutka