Potrzebuje informacji o "current"

Potrzebuje informacji na temat "current" pradu miezonego w amperach. Jak miezyc, itd. Poprostu cos takiego dla poczatkujacych. Czy moze ktos zna jakies dobre strony? Nie rozumiem jak smierzyc jezeli prad nie plynie przez nic. Idzie cos takiego zmierzy multimetrem? Ogolnie to jak jest malo amperow to nie pokopie ale jak to mozna zmierzyc? Wydaje mi sie ze jak sie mierzy "current" to ten prad musi prez cos przeplywac bo inaczej to jest 0A. Moze ktos wytlumaczyc jak to wogole jest? Nie jestem elektrykiem ale mnie bardzo interesuja te sprawy.

Reply to
Michalkun
Krzysztof Skoroniak

Troche niejasno napisales, ale jesli dobrze sie domyslam, pomoze ci wskazowka, ze aby zmierzyc prad trzeba rozlaczyc obwod i wlaczyc w to miejsce miernik. O ile napiecie mozna zmierzyc podlaczajac sie w pewne punkty, to pomiar pradu wymaga ingerencji w obwod.

Zeby zmierzyc np. prad w zarowce zasilanej z baterii, trzeba odlaczyc jeden z przewodow od baterii (lub zarowki niewazne), do wolnego zacisku baterii podlaczyc jedna z koncowek miernika (amperomierza), druga koncowke podlaczyc do wolnego kabelka od zarowki. Zarowka powinna sie zaswiecic i miernik pokazac odpowiedni prad. Miernik pradu (amperomierz) praktycznie dziala jak kabel (mala bardzo mala rezystancje).

Mam nadzieje ze o to chodzilo (przynajmniej czesciowo).

Krzysiek Rudnik

Reply to
Krzysztof Rudnik

On Behalf Of SP9LWH

Bądź uprzejmy nie heretykować ;-) Stały prąd jonizuje _wszystkie płyny ustrojowe_ i może nie jest tak efektowny jak zmienny i równie szybki, to jednakże jest skuteczniejszy w zabijaniu. I to wiele skuteczniejszy.

A po co wbijać i narażać się na stres związany z widokiem krwi? Lepiej zrobić "łoże madejowe" też podpięte pod 9V. W dwa tygodnie zejdzie z tego świata, a każdego dnia będzie widać efekty. Nic tylko się upajać tym widokiem. NO może 9V to trochę mało ale tak ze 16V wystarczy. no i jeszcze klimę podkręcić, żeby się dobrze pocił.

pzdr Artur

PS Podawanie 24V zmiennego w czasie 48 godzin też zabije. Warunek, duża wilgotność, żeby prąd był stosowny. Najlepiej wsadzić do beczki z wodą.

Reply to
ziel

Osoba podająca się za: SP9LWH przyczyniła się do uszczuplenia moich skromnych zasobów dyskowych ;-) wraz z kolejną wiadomością wysłaną

2003-10-16 20:29:

Hmm... Jeśli odesetek ludzi nieodpornych na prąd 10mA byłby zbyt duży to raczej by się nie stosowało rónicówek na 30mA(najpopularniejsze)?

Reply to
badworm
Reply to
Marek Dzwonnik