pomiar napięcia z optoizolacją

Użytkownik "CosteC" snipped-for-privacy@konto.nielubiespamu.pl> napisał w wiadomości news:c8dmag$qda$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl

Bez zasilania nie. Ale jeśli wygrzebałbyś chociaż z 1..2mA do zasilania dodatkowego opamp-a po stronie pierwotnej, to mógłbyś mierzyć napięcie i przenosić sygnał analogowy na stronę wtórną za pomocą linearyzowanego transoptora ( np. IL300). W ten sposób miałbyś możliwość _pomiaru_ wartości napięcia wejściowego a nie tylko oceny progowej. Tylko czy jest Ci to potrzebne do szczęścia? ;-)

?id=16288

Reply to
Marek Dzwonnik

No - jeszcze sa pomysly typu transformator kluczowany tranzystorami przelaczanymi trafem w druga strone. W tym przypadku - raczej armata na muche :-)

W koncu ma siec pod reka, moze dolozyc male trafo, albo przetworniczke ze starego etherneta.

P.S. ten transoptor to dopiero ma rozrzut parametrow, a ponoc precyzyjny. Poza tym mozna pomyslec o przetworniku U->f, albo nawet jakims malym ADC szeregowym z optoizolacja na danych.

A ja nadal sugeruje neonowki :-)

Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 2004-05-18 09:31 CosteC nakarmił(a) stado głodnych newsserwerów:

Huk nie był zbyt głośny ale silny - obudowa pękła w dwóch miejscach, w innym się nadtopiła no i cała elektrolika do czyszczenia :-( A co do zabezpieczenia: może dać układ z triakiem/tyrystorem, który przepali bezpiecznik po przekroczeniu określonego napięcia? Jakby co służę schematem.

Reply to
badworm

bardzo chętnie. *.gif lub *.sch (format EAGLE). dobry schemat zawsze w cenie. Co prawda bezpieczniki topikowe są pooowolne ale powinny zapobiec wybuchowi.

CosteC P.S. popraw adres e-mail bo zawiera dodatek anty spamowy.

Reply to
CosteC

Eeee, perpetum mobile

Reply to
pisz_na.mirek

widziałem takie coś. działa. ale niezbyt mocne to jest. chyba wykożystuje energię potencjalną kulek w polu magnetycznym. ale tylkoc chyba. Perpetum mobile to to nie jest.

Obiecałem to o monetach. są zgniatane polem magnetycznym indukowanym w nich (1zwój) przez pole cewki. prad jest taki że monety zgniatają same siebie. co zresztą widać. są gróbsze na srodku. Napewno nie są zgniatane w jakiś "subatomowy" sposób

CosteC

Reply to
CosteC

Subatomowy to nie .. ale pole magnetyczne z wiekszoscia metali w zasadzie "nie reaguje" - tzn tymi ktore nie sa ferromagnetykami :-)

Z kolei wplywa na poruszajace sie ladunki .. ale poruszaja sie tylko elektrony i to te swobodne :-)

Ale metale na ogół są przewodnikami, więc wyindukowany w zmiennym polu magnetycznym ...

Reszta w podręcznikach ;)

Reply to
pisz_na.mirek

Jest szukałem "magnetic gun", ale google dawało głównie jako wyniki coil/electromagnetic gun :(

A właściwy eksperyment jest opisany pod hasłem "gauss rifle" na

To ma prawo działać ;)

Faktycznie energia potencjalna - ale bez zdjęcia nie mogłem sobie tego wyobrazić - jeżeli obie strony magnesu były by symetryczne, to skąd miałby się wziąć wzrost engergii. A tu mamy brak symetrii i zależność potęgową (jak pamiętam x^4) siły przyciągania w funkcji odległości.

Reply to
pisz_na.mirek

... prad jest ruchem .. elektronow. A przestawiaja sie nieruchome jadra :-)

W sumie wyglada mi na to ze w pierwszym kroku elektrony sa "sciagane" do centrum, a w drugim dzialaja sily elektrostatyczne miedzy tymi elektronami a atomami z zewnatrz ..