napięcia z separacją

Zna ktoś tańszą alternatywę:

chodzi o pomiar napięcia zmiennego do 500V, dobrze by było też mierzyć stałe, ale nie koniecznie. Dokładność 5% wystarczy. Myślałem o jakimś transoptorze linearyzowanym, ale znów nie specjalnie mi się chce robić osobnego, separowanego zasilania po stronie napięcia mierzonego. Z prądem jest dużo łatwiej...

Mirek.

Reply to
Mirek

Użytkownik "Mirek" <i snipped-for-privacy@zaspamowany.adres napisał w wiadomości news:kkbbfk$mb3$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Mały transformator sieciowy najlepiej na 400V po stronie pierwotnej, ale wtedy mały może być nieosiągalny. Rezystor szeregowo z pierwotnym.

Reply to
Desoft

Witam,

W dniu 2013-04-13 12:19, Mirek pisze:

Może dzielnik napięcia i przetwornik U/f? Jak podniesiesz poziom, to i stałe i zmienne zmierzysz... Tylko nie wiem jak z dokładnością (stabilnością) i dynamiką. Albo przetwornica, dzielnik, mierzyć mikrokontrolerem i przesyłać na drugą stronę...

Zastosuj gotową przetwornicę DC/DC za 20zł... Chyba, że masz specjalne wymagania co do izolacji.

Reply to
Dykus