Pilot -wskaźnik

Na jakiej zasadzie to działa?

Akcelerometr?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

"Pilot ma wbudowany żyroskop, który precyzyjnie rozpoznaje ruchu użytkownika. Dzięki temu Magic Remote może rozpoznawać gesty wykonywane samym nadgarstkiem. Wystarczy lekko nim poruszać, aby na ekranie pojawił się kursor podobny do tego z komputerów. Zamiast wpisywać kolejne litery lub przełączać się między funkcjami, wystarczy wycelować pilota w miejsce, które chcemy. Początkowo może wydawać się to skomplikowane, ale w praktyce przypomina obsługę myszki komputerowej i szybko staje się bardzo intuicyjne."

Gadanie jest lepsze w sumie:

LordBluzg®

W dniu 2021-07-23 o 23:11, LordBluzg® pisze:

No tak... byłem blisko. :-)

Ale te funkcje smart, to pożal się Boże (przynajmniej w moim TV), a przeglądarka... Dlatego za TV stoi płaski PC'et.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

LG ma nieco lepiej to zrobione, ich piloty magic nie wymagają "trzymania palca" tylko działają jak myszka bezwładnościowa (żyroskopy bodaj) i jest to zaskakująco precyzyjne i wygodne.

Znacznie wczesniej, zupełnie inny system wynalazło Nintendo, do Wii:

Z grubsza, w pilocie była kamera IR, a na telewizorze dwie diody podczerwieni. Dawało to bardzo dobry system pozycjonowania pilota.

Istnieją też rozwiązania do PC/Androida:

Mam taką, najtańszą. Działa. Do pilota LG się jednak nie umywa precyzją i responsywnością.

Reply to
heby

Ja od 5 lat mam smartboxa, Overmaxa. Andek 4 i klawiatura z toczpadem + dodatkowo myszka podłączone pod TV. Nawet tak stary sprzęt wymiata jeśli chodzi o prędkość operacji w porównaniu do Smart TV. Dlatego nie mam Smart TV i raczej nie kupię nigdy. Wolę podłączyć coś dodatkowo tym bardziej, że trendy się zmieniają i kupno jakiegoś nowego boxa to 300zł i znów jestem kilka lat do przodu przed TV Smart :)

Reply to
LordBluzg®

Dnia Fri, 23 Jul 2021 23:11:27 +0200, LordBluzg® napisał(a):

Akcelerometr nie pozwolilby wykryc obrotow wokol osi pionowej. Choc teoretycznie kilka akcelerometrow moze wykrywac obroty. W koncu zyroskop to jakby forma zlozona z wielu akcelerometrow.

Ale ten pilot akceletometr tez ma. Bo trzymajac go poziomo jak na filmie, mozna go obrocic wokol jego dlugiej osi, czyli tej skierowanej do telewizora, powiedzmy o 90 stopni, tak ze on "lezy na boku".

I jak go teraz obrocimy wokol pionowej osi ... to kursor nadal sie porusza na ekranie w poziomie. Mozemy go tez poczatkowo obrocic np 45 stopni, a on nadal prawidlowo odroznia obroty w pionie i poziomie, mozemy odwrocic "do gory nogami" (na dol przyciskami :), a on ciagle poprawnie steruje prawo/lewo.

A pardon - opisuje takiego pilota od LG, ale podejrzewam, ze dzialaja podobnie.

Samsung też ma - nie sprawdzałem zasady działania, ale zawsze myślałem, że akcelerometr właśnie. Nie jest to zbyt wygodne, jak dla mnie za duża amplituda ruchów wymagana, no ale do pisania na wirtualnej ekranowej klawiaturze jeszcze ujdzie (w porównaniu ze strzałkami pilota).

-----

Reply to
ąćęłńóśźż