Oświetlenie LED

Witam

Nabyłem lampy LED (nazywane przez sprzedawców żarówkami). Jedna to E27 EE-02-008 10W, druga bez nazwy typu E14 5W. Ta pierwsza świeci super, jasność jest porównywalna z żarówka 100W. Ta druga to porażka. Powinna w porównaniu do pierwszej świecić jak żarówka 50W, a świeci mizernie, porównałbym do żarówki 15-20W. Czym się kierować przy zakupie takich lampek? Są może jakieś sprawdzone i pewne typy? Sprzedawcy przewaznie nie podają wartości w Lm. Na Allegro znalazłem np. takie coś:

Co wybrać? Przepraszam za ten długi link. Zapomniałem jak go można skrócić.

pozdrawiam

Reply to
Kamil

W dniu 24-03-2019 o 18:07, Kamil pisze:

Poczytaj wątek i moje posty w nim: Najsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie

Sprzedawcy przewaznie nie podają

Na każdym opakowaniu LED, jakie widziałem, były podane lumeny. Inna sprawa, że mogą to być "chińskie" lumeny. :)

yabba

Reply to
yabba

w dobrym czytniku nie trzeba, nie połamie. Niektóre"uznane", "och-i-ach", łamią linki, że aż się słabo robi. OE6 SP1, od poprawki bodajże 331923 linków już nie łamie, a nawet pozwala poskładać połamane.

Reply to
HF5BS

zrezygnować z punktowych źródeł światła led. Diody świecące mają małą zdolność do emisji światła w przeliczeniu na powierzchnie, więc robienie z nich "żarówek" kończy się takimi historiami jak opisałeś. Możesz szukać rankignów "żarówek" ldedowych, do końca swojego życia, albo możesz zrobić/kupić źródła światła LED w których powierzchnia elementu swiecącego, powierzchnia oddawania ciepła i miejsce na porządne zasilanie jest setki, albo tysiące razy większa niż w tym z gwintem e27.

ToMasz

Reply to
ToMasz

Użytkownik "ToMasz" napisał:

A co konkretnie polecasz? Bo nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź. Akurat te E27 świecą bardzo dobrze. Nie wiem co jest w środku. Natomiast wiem co jest w tych E14 5W. Konstrukcja podobna jak w prymitywnych latarkach LED. Kondensator, prostownik, kilka oporników i 8 płaskich LEDów takich jak we wspomnianych latarkach na bocznej ściance. Główna dioda w tych latarkach jest inna i znacznie lepiej świeci. Podejrzewam, że gdyby dali takie właśnie diody to było by nieźle.

Pozdrawiam

Reply to
Kamil

zrób sam coś z taśm led, albo kup oprawę oświetleniową w której sa diody świecące. na gwint e14, e27, gu cośtam - marne szanse. ToMasz

Reply to
ToMasz

Użytkownik "ToMasz" napisał:

Polecisz coś konkretnego? Bo ja jestem słaby w temacie.

jak napisałem te E27 sa super. Muszę jedną otworzyć i zobaczyć co jest w srodku.

Pozdrawiam

Reply to
Kamil

W dniu 28.03.2019 o 01:08, Kamil pisze:

Podaj model, to może też kupię. Już parę mi się przepaliło, psia ich mać.

Nie będę, kurde, rezygnować z żyrandoli w imię nie wiem czego.

W ogóle to najchętniej bym został przy żarówkach, ale ten chiński badziew, który jest do kupienia, to wytrzymuje 2-3 tygodnie.

MJ

Reply to
Michał Jankowski

W dniu 28.03.2019 o 13:36, Michał Jankowski pisze:

Jeśli E27 to mi długo (latami) wytrzymuje Philips i Osram. Philips np A60 9W E27 v220-240V FR są też 13 W odpowiednik setki, wymiary ma praktycznie jak zwykła setka, o 2 mm dłuższa jest. Może dlatego tak długo wytrzymują, bo ja mam żyrandole, typu

3 oprawki na boki o od spodu szklane kółko, więc jest wentylacja.
Reply to
Cezary Grądys

Dnia Fri, 29 Mar 2019 08:06:14 +0100, Cezary Grądys napisał(a):

Michal o prawdziwych zarowkach pisze. Nie unijne przepisy, nie ceny pradu, tylko chinska jakosc wybije zarowki :-)

Michale, a Helios jeszcze robi wstrzasoodporne ?

Ale pewnie w dol kiepsko swieca.

W dniu 29.03.2019 o 09:34, J.F. pisze:

Żarówki lecą po paru tygodniach, ale i ledów mi już kilka poszło. Dość długo się trzymały halogeny w bańce żarówki, ale w końcu też poszły a nowych nie umiem znaleźć. Do tego nie sposób znaleźć ledy E14 świecące jak żarówka 60W.

W żyrandolach more or less tego kształtu

trudno zwalić problem na słabą wentylację.

MJ

Reply to
Michał Jankowski

Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c9df110$0$515$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 29.03.2019 o 09:34, J.F. pisze:

Moze cos takiego

branza piekarnicza ... ciekawe

troszeczke bym skrocil te rurke z imitacja swieczki - podstawa lampy powinna byc dobrze chlodzona.

No i juz ci kiedys proponowalem jakies fantazyjne swietlowki - na pare lat mialbys spokoj :-)

Albo wstawic tam byle co, a gdzies z boku zamontowac pare prawdziwych lamp :-)

W dniu 29.03.2019 o 09:34, J.F. pisze:

Na oko i na światłomierz tak samo, nawet minimalnie mocniej.

Reply to
Cezary Grądys

W dniu 2019-03-29 o 11:18, Michał Jankowski pisze:

Miałem taki! Tylko miał szklane klosze i na e27.

Reply to
robot

Użytkownik "Michał Jankowski" napisał:

Patrz post wistujący - E27 EE-02-008 10W

Pzdr

Reply to
Kamil

Użytkownik "Michał Jankowski" napisał:

U mnie na bazarku jest ich jak mrówków :) a 5 zł za szt.

Pzdr

Reply to
Kamil

W dniu 03.04.2019 o 06:23, Kamil pisze:

Świecą jak 60W czy mają napisane, że świecą?

Był taki dowcip o seksuologu ("to mów pan też")...

MJ

Reply to
Michał Jankowski

Mi przypadła do gustu ta lampa -

Jest to lampa nadająca się do oświetlenia nad drzwiami, a także do wnętrza domu oraz ogrodu. Jest wspaniała pod tym względem, że jej koszty użytkowania są zerowe. Po dłuższym użytkowaniu zwrócą się Tobie pieniądze zainwestowane w tą lampę. Jest teraz spora promocja, a także fajny prezent :)

Reply to
bingo216pt

Spamer :(

Może płatnik VAT a jutro 21..