Oporniki 0 Ohm

Jako eleganckie zworki.

PC

Reply to
PC

a ciekawi mnie jaki prąd wytrzymują, czy "przewodnik" w nich jest wykonany tą samą technologią co przy innych rezystancjach czy może jest tam po prostu drut miedziany,aluminiowy itp... Pzdr.

Reply to
PawelM

Oj chyba nie. Zobacz na ten pdf:

Strona 47 , rezystory R302,R331. To nie jest jedyny przykład. Spotkałem się z tym już wiele razy z zastosowaniem w miejscach , gdzie zworka nie ma absolutnie żadnego uzasadnienia.

MH

Reply to
MH

Zwory stsuje sie w miejscach ktore wymagaja interwencji serwisu lub jest to rozwiazanie routingu sciazek tylko i wylacznie dlatego !

Reply to
::

In the darkest hour on Wed, 19 Mar 2008 15:37:07 -0700 (PDT), Marek Lewandowski snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> screamed:

W takim przypadku wystarczą przecież zwykłe zworki.

Reply to
Artur M. Piwko

Ale maszyna układająca elementy ma problemy ze zworkami. Podajniki są przystosowane do określonych elementów, żeby to zmienić trza albo zmienić podajnik, albo program, różnie dla różnych maszyn. Nie mam wiele z wspólnego z montażem płytek, ale przygotowanie produkcji to kupa pieprzenia i wszyscy idą na łatwiznę. Czasem opłaca się zatrudnić pracownika, żeby coś poprawiał ręcznie, niż grzebać w ustrojstwie.

Grzexs

Reply to
Grzexs

OOps. Mea culpa , też włożyłem okulary , chodziło mi o R304 i R331. Tej wartości rezystorków jest jeszcze trochę na schemacie. Są one w takich miejscach (wszystkie) , że argumentacja przedmówców nie znajduje potwierdzenia.

MH

Reply to
MH

In the darkest hour on Thu, 20 Mar 2008 01:58:02 -0700 (PDT), Marek Lewandowski snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> screamed:

Ok. Patrzyłem na to z punktu widzenia detalisty i to mnie zgubiło.

Reply to
Artur M. Piwko

Akurat te dwa to sa troche usprawiedliwione - jesli mamy wejscie roznicowe na ktore jednak podajemy sygnal niesymetryczny [z masa], to chcemy jeden kabel podlaczyc do masy, ale "w sposob kontrolowany".

Mniej wiecej wlasnie tak - kawalek drutu/rezystor 0/cienka sciezka - byleby dalo sie pobrac napiecie z wejscia kabla.

Ewentualnie .. plytce sie nie przygladalem, ale moze realizuja zasade "wszystkie masy [analogowe] w jednym punkcie" .. i potrzebuja zworek ..

Proste i sprytne. Chyba raczej z całą pewnością masz rację.

Dzięki ,

MH

Reply to
MH