Nierówna praca...

Cześć

Zrobiłem sobie mały układziki do sterowania silniczkiem przez LPT i niby działa ale nie do końca tak jak bym chciał... Niestety nie wiem co jest nie tak bo b. mało się na tym znam... Może, trzeba dorzucić do układu jakieś elementy? Jeśli tak to jakie i w jaki sposób...

Oto amatorski schemat:

KB) Masa jest podobno na pinach od 18 do 25, ja jako masy użyłem tego kabelka, który był przylutowany do metalowej obudowy wtyczki - ma to jakieś znaczenie?

Problem 1. W jedna stronę obraca się szybciej a w drugą nieco wolniej... Dlaczego tak się dzieje?

Problem 2. Prąd do napędzania silniczka daje z zasilacza ustawionego na 3V ale do silniczka dochodzi dużo słabszy prąd - tak, że kręci się powolutku... - Co robię nie tak?

A może dysponuje ktoś z Was schematem sprawniejszego układu i mógł by się nim podzielić... Przydał by mi się taki który umożliwia sterowanie 2 silniczkami (zwykłymi nie krokowymi).

Z góry THX

Reply to
OM

nie działa bo jest błąd w schemacie, a właściwie nie ma fragmentu bez błędu. Mogę ci przysłać na priva schemacik gotowy sprawdzony, który wczoraj uruchamiałem na silniku o poborze 15A.

Reply to
Przemek Kuchta

To ja też poproszę.

Grzegorz

Reply to
SP9RJT

to jest kiepski schemat.

A nie jest to wina silniczka ? Byc moze jeden z tranzystorow jest gorszy, bo innej rady nie widze.

Nic - ten schemat tak ma. Otwarte tranzystory maja spadek napiecia nasycenia a chocby nawet 2*0.5V przy 3V to sporo.

Jesli to silnik na 3V to potrzebujesz sterownika na mosfetach, a przy takim napieciu prosty nie bedzie.

Cześć

Wyślij! Z góry THX.

Reply to
OM